به گزارش ایرنا، پانزدهمین و آخرین کارگروه تنظیم بازار استان زنجان روز سه شنبه با دستور کار گزارش نحوه توزیع و عرضه میوه شب عید، جلسه های تنظیم بازار در شهرستان های ایجرود و طارم و تامین و توزیع گوشت مرغ گرم برگزار شد.
فرامرز نیک سرشت در این جلسه با تاکید بر اینکه مردم استان نباید دغدغه ای بابت تامین گوشت مرغ گرم داشته باشند، افزود: در حال حاضر زنجان یکی از استان های خودکفا در تولید این فرآورده است که با نرخ مصوب 115 هزار ریال عرضه می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به این توانایی و داشتن تولید عادی دست نیازی به وارد کردن مرغ منجمد به بازار وجود ندارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: سال گذشته در شرایط عادی میانگین مصرف گوشت مرغ گرم در این استان 25 تن بود که در پایان سال این میزان تا 51 تن رسید.
به گفته نیک سرشت، در تولید این فرآورده و کیفیت و مقدار آن یکی از استان توانمندی هستیم که با توجه به جلساتی که با نمایندگان مرغداران تشکیل دادیم نرخ آن 115 هزار ریال با لحاظ سود از مرحله تولید تا عرضه تعیین شده است.
وی ادامه داد: میزان توزیع این فرآورده درسالجاری به 70 تن رسیده و مصرف کنندگان در صف خرید هستند که این مهم می تواند ناشی از تفاوت نرخ آن نسبت به سایر استان ها، جایگزینی با گوشت قرمز و عدم اطمینان باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: نرخ 115 هزار ریالی گوشت مرغ گرم مصوب ستاد تنظیم بازار کشور است که این مصوبه در حکم قانون لازم الاجراست و دیگر استان ها در اجرای آن کوتاهی کرده اند.
نیک سرشت تاکید کرد: در حال حاضر بازرسان استان زنجان از مرحله کشتارگاه تا عرضه در واحدهای مرغ فروشی نظارت دارند اما تازمانی که همراهی مردم با مسئولان نباشد این برنامه ها به نتیجه مطلوب نمی رسد.
وی یادآوری کرد: درصدد هستیم برای کسانی که نمی توانند گوشت مرغ گرم 115 ریالی تهیه کنند در تعدادی از فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف این فرآورده را با میانگین نرخ استان های همجوار عرضه کنیم تا رستوران ها و دیگر مصرف کننده ها بتوانند به راحتی آن را تهیه کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: به محض اجرایی شدن این طرح به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

** غرفه هایی که در توزیع میوه شب عید موفق نبوده اند از چرخه خارج شوند
نیک سرشت همچنین به توزیع میوه شب عید در استان زنجان اشاره کرد و افزود: افزایش خرید سیب درختی از 430 به 726 تن و پرتقال تامسون از 730 به یک هزار و22 تن مطلوب است.
وی خاطرنشان کرد: هرکدام از غرفه های عرضه میوه شب عید که سال گذشته همکاری و عملکرد رضایت بخشی نداشتند امسال از چرخه توزیع خارج می شوند تا خروجی کل برنامه های انجام شده برای این مهم را منفی نکنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: این میزان میوه برای شب عید شهروندان در استان جهت تنظیم بازار است که باید با نظارت دقیق تری و با داشتن هر مرکز یک بازرس توزیع شود.
نیک سرشت تاکید کرد: با توجه به اینکه طی سال های گذشته سرمازدگی میوه ها کمتر بود و بیشتر روستائیان در تهیه آن خودکفا بودند اما امسال این مهم محقق نمی شود، باید در این مناطق نیز غرفه های توزیع فعال و عدالت در توزیع آن برقرار شود.

** 1748 تن سیب و پرتقال برای شب عید زنجانی ها توزیع می شود
رئیس سازمان تعاون روستایی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه به نحوه توزیع و مراکز عرضه میوه شب عید اشاره کرد و گفت: امسال سیب 726 تن و پرتقال تامسون نیز یک هزار و 22 تن خریداری شده که از 25 اسفند توزیع آن در 86 غرفه آغاز می شود.
به گفته محمود نوری، 47 مرکز توزیع میوه در زنجان، 11 مورد خدابنده، 9غرفه در ابهر، 6 مورد در طارم، ماهنشان و ایجرود نیز هر کدام به ترتیب چهار و سه غرفه خواهد بود.
وی یادآوری کرد: نرخ سیب درختی امسال 10 درصد و پرتقال نیز 15 درصد زیر قیمت خرده فروشی ها تعیین و عرضه می شود.

** ایجرود واحدهایی با تداخل صنفی دارد
فرماندار شهرستان ایجرود نیز در ادامه به گزارش جلسات تنظیم بازار این شهرستان اشاره کرد و گفت: قیمت عمده کالاها بویژه اقلام اساسی در این شهرستان به دلیل نبود مراکز عمده فروش و افزایش نرخ کالاها در چند ماهه اخیر در کل کشور با نوسانات قابل توجهی روبه رو شده است.
به گفته توحید سلیمی، این مساله موجب سردرگمی خرده فروشان و مصرف کنندگان شده و زمینه سودجویی را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: نقش خرده فروشان در افزایش قیمت کالاها در سطح شهرستان ایجرود بسیار پایین بوده و با واحدهای توزیعی و خدماتی متخلف برخوردهای قانونی لازم انجام شده است.
فرماندار شهرستان ایجرود با بیان اینکه برخی از واحدهای صنفی در کنار صنف خود فعالیت در صنف دیگری را دارند، گفت: این موضوع در دست بررسی است و از ابتدای سالجاری تاکنون 14 مورد جلسه با 90 مصوبه برگزار شده است.
به گفته سلیمی، 88 مصوبه جلسه تنظیم بازار شهرستان ایجرود محقق شده و 2 مورد تحقق نیافته است.
وی افزود: از 2 هزار و 90 مورد بازرسی 114 فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

** 334 حلقه لاستیک خودرو در طارم توزیع شد
سرپرست فرمانداری شهرستان طارم نیز در ادامه اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون 86 حلقه لاستیک برای کامیون های درون شهری توسط صمت و 148 حلقه نیز برای کامیون، کامیونت های برون شهری توسط اداره کل حمل و نقل و راهداری استان در این شهرستان توزیع شده است.
به گفته ستار صفری از ابتدای سالجاری تاکنون در سطح شهرستان طارم یکهزار و 80 مورد بازرسی انجام شده که 206 پرونده تخلف درباره گرانفروشی، تقلب، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نشدن نرخنامه بوده است.
وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون 6 جلسه ستاد تنظیم بازار در شهرستان طارم تشکیل شده که 31 مصوبه با 85 درصد محقق شده است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.