ایوب آقاپورفرشکار روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در حال حاضر روزانه حدود پنح تن گوشت گرم وارداتی در تبریز توزیع می شود که این رقم در مقابل میزان نیاز مردم بسیار ناچیز است و نمی تواند بازار و قیمت گوشت را به تعادل برساند.
وی از شبکه ناقص و نادرست توزیع گوشت های گرم وارداتی انتقاد و اضافه کرد: اینکه گوشت های وارداتی را به یک شرکت خاص داده و آن نیز به دلیل کمبود امکانات تنها در چند نقطه شهر اقدام به توزیع می کند، نشان دهنده نبود برنامه ریزی کامل و مفید در این زمینه است.
آقاپورفرشکار، نحوه توزیع گوشت های وارداتی بین مردم را نادرست دانست و افزود: این نوع توزیع جز سرگردانی مردم چیزی ندارد.
وی نبود پایه قیمتی و مصوب را دلیل شرایط موجود بازار گوشت قرمز تبریز اعلام کرد و گفت: تا زمانی که مسئولان دولتی نسبت به تعیین قیمت های رسمی و مصوب اقدام نکنند، شرایط بر همین منوال ادامه یافته و حتی افزایش چند برابری قیمت ها نیز محتمل خواهد بود.
آقاپورفرشکار اظهار داشت: در حالی که از مدت ها قبل شرایط کنونی قابل پیش بینی بود و بارها به مسئولان تذکر داده شد که باید تولید کننده حمایت شود، بی تفاوتی ها موجب بروز وضعیت جاری شد.
به گفته وی، تجربه واردات گوشت گرم در دهه 1360 و زمان جنگ بهترین راهکار برای برون رفت از شرایط کنونی بازار است؛ در آن موقع دولت به میزان قابل توجهی گوشت وارد کرد و به طور کلی جلوی کمبود و افزایش قیمت این کالای مورد نیاز مردم را گرفت.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.