مراد خادم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال ۹۸ با تخصیص این میزان اعتبار برای رفع چالش کم‌آبی در بین ۱۹۰ خانوار عشایر استان سمنان اقدام می شود.

وی با بیان اینکه دولت برای رفع چالش کم‌آبی در بخش عشایری کشور برنامه دارد، گفت: اجرای طرح انتقال آب از چشمه تا اقامتگاه خانوارهای عشایر استان سمنان در سال جاری اجرا می شود.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان ادامه داد: ۳۳ طرح آبرسانی با بیش از ۲۳ میلیارد ریال در سال ۹۸ در بخش عشایری استان هزینه می شود که با اجرای این طرح ها می توان برای رفع مشکلات زیرساختی در این بخش اقدام کرد.

خادم با اشاره به اینکه اکنون کم‌آبی در مناطق ییلاقی استان سمنان بحرانی نیست، گفت: با افزایش بارش‌ها در زمستان سال ۹۷ بخش قابل توجهی از کسری آب در این بخش برطرف شد.

وی اضافه کرد: حمایت از بخش عشایری سمنان با اجرای طرح‌های مهم زیرساختی و عمرانی در دستور کار قرار دارد و با اجرای آن می توان برای رونق تولید در استان گام برداشت.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: کمبود آب در مناطق قشلاقی استان محسوس است و باید با تزریق به موقع اعتبار و اصلاح شبکه انتقال آب برای رفع این چالش اقدام کرد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.