هاشم علایی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: ۴۶ واحد از این تعداد به اداره کل تعزیرات حکومتی استان و چهار واحد نیز با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند.

وی تامین سلامت و امینی مردم را خط قرمز سازمان استاندارد ذکر کرد و گفت: تخلف در تهیه و تولید مصالح ساختمانی بی کیفیت و فاقد استاندارد لازم از جمله مواردی بود که برای آنها پرونده تشکیل شده است.

علایی همچنین تاکید کرد: مهندسان ناظر ساختمانی و نیز همه متولیان امر در مرحله ساخت و ساز نباید اجازه استفاده مصالح بی کیفیت و فاقد شرایط استاندارد را بدهند چرا که ساخت خانه ایمن و تامین امنیت سکونت با جان مردم در ارتباط است و حیات مردم در پی استفاده از مصالح فاقد استاندارد دچار مخاطره جدی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به این که همه زمین‌های بازی و نیز تجهیزات مورد استفاده در شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است، گفت: تجهیزات زمین بازی در کل استان تاکنون استاندارد نگرفته‌اند و در این زمینه مکاتبه لازم با شهرداری‌ها و دادستانی استان انجام شده و هشدارهای لازم داده شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل همچنین افزود: حدود ۲۰ درصد از تجهیزات شهربازی‌های استان نیز فاقد استاندارد لازم هستند ولی هم‌اکنون از آنها استفاده نمی‌شود و عواقب فعال‌سازی آنها بدون اخذ گواهی استاندارد و به کارگیری اپراتور آموزش دیده به عهده بهره‌برداران است.

وی تاکید کرد: تجهیزات شهربازی مشمول استاندارد اجباری بوده و بهره‌برداران موظف هستند که همه ساله قبل از آغاز فصل بهره‌برداری، نسبت به اخذ گواهی ایمنی اقدام کنند.

علایی همچنین در تشریح برنامه‌های هفته استاندارد(۱۶ تا ۲۲ مهرماه) اضافه کرد: به مناسبت هفته استاندارد، ۱۰ واحد تولیدی و هفت مدیر کنترل کیفیت استان اردبیل طی آیینی تجلیل می شوند.

۱۹۰۵/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.