بهبود علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۷۲ هکتار از مجموع باغ‌های میوه این شهرستان به کشت درختان گلابی اختصاص داده شده و با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و عملکرد مطلوب محصول ، چهار هزار و ۵۰۰ تن انواع گلابی تولیدی منطقه از باغ‌های گلابی خلخال برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی بهترین زمان فصل برداشت این میوه از مناطق نیمه‌گرمسیری و سردسیری این شهرستان را اوایل شهریور تا پایان نیمه اول مهرماه ذکر کرد و گفت: برداشت گلابی تابستانی پایان یافته و هم‌اکنون گلابی پاییزه در حال برداشت است.

وی همچنین با اشاره به مستعد بودن شرایط آب و هوایی و کوهستانی منطقه برای کشت و پرورش انواع درختان گلابی از همکاری با باغداران برای ایجاد باغ‌های جدید گلابی و توسعه باغ‌های قدیمی و اصلاح الگوی کشت با تهیه ارقام مقاوم در مقابل سرما خبر داد.

او با بیان اینکه سرمازدگی سردرختی باغ‌های میوه و خشکسالی خسارات سنگینی به باغداران وارد می‌کند، اظهار داشت: استفاده از ارقام جدید میوه با نظر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و بیمه محصولات باغی و سردرختی درختان میوه از جمله راهکارهای کاهش میزان خسارات در زمان وقوع حوادث قهری و طبیعی و مقابله با انواع پدیده‌های جوی منطقه است.

او اظهار داشت: از مجموع ۴۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی خلخال هفت هزار و ۳۳۰ هکتار به تولید محصولات باغی و میوه اختصاص یافته و این شهرستان با تولید ۳۳ هزار و ۹۰۰ تن انواع میوه در سال ۱۷.۸ درصد از مجموع تولیدات باغی و میوه استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.