به گزارش ایرنا ، فرهاد عبدالعلی‌پور روز جمعه در کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی افزود: این کار موجب کاهش تلفات در زمان وقوع حوادث می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگروه توفیقات روزافزون در حوزه ماموریت خود داشته ، تشریح کرد: آموزش‌های عمومی برای خود امدادی و آموزش‌های تخصصی برای امدادرسانی دیگران است که جمعیت هلال احمر در این زمینه برنامه‌های خوبی اجرا کرده است.

عبدالعلی‌پور گفت: طرح عملیاتی مناطق پنج‌گانه شهری اردبیل باید آماده‌سازی و تکمیل شود تا برنامه‌ها به صورت مدون و دقیق اجرا شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این کارگاه گفت: باید در مورد خود امدادی در بین اقشار مختلف مردم فرهنگ سازی کنیم تا مردم خود به این مساله ترغیب شوند.

رامین معبودی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان اردبیل آماده برگزاری دوره‌های آموزشی به کارکنان ادارات استان است، افزود: تاکنون حدود ۲۰ اداره استان از برگزاری این دوره‌ها استقبال کرده‌اند و ما برای این آموزش‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

او اظهار داشت: علاوه بر ادارات، در پادگان‌ها هم به سربازان آموزش ارائه می‌شود تا از آمادگی لازم برخوردار باشند.

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی بشمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد. 

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.