به گزارش ایرنا ، رامین معبودی روز پنجشنبه در دوره آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایا در اردبیل افزود: انتظار می رود فرمانداران و بخشداران در شهرها، بخش ها و روستاها برنامه ریزی های لازم را انجام دهند، شاید نتوان جلوی بلایای طبیعی را گرفت اما با برنامه ریزی و آمادگی می توان آثار زیانبار آن را کاهش داد.
او با اشاره به اینکه آمادگی خانواده ها کاهش خسارات را بدنبال دارد ، اظهار داشت: خانواده ها در صورت آگاهی می توانند در زمان وقوع حادثه کمک های امدادی اولیه را انجام دهند و در زمان طلایی تاثیرات مثبتی ایفا کنند اما در این مورد باید دوره های آموزشی لازم را بگذرانند.
معبودی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان اردبیل آمادگی لازم را برای برگزاری دوره های مختلف را در مناطق، شهرها و روستاها دارد، افزود: برگزاری این دوره ها نیازمند حمایت های مسئولان به خصوص فرمانداران و بخشداران است.
او ادامه داد: راه اندازی خانه های هلال در روستاها را در دستور کار خود قرار داده ایم و در صورتی که محل مناسبی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار بگیرد، این جمعیت با سازماندهی، ساماندهی و آموزش روستاییان آمادگی لازم برای روزهای حادثه را افزایش می دهد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه اولویت هلال احمر آموزش و تیم بندی روستاییان است اظهارامیدواری کرد با آموزش به خانواده ها و روستاییان زمان امداد رسانی در استان کاهش یابد.
اردبیل جزو 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.