جبار کوچکی نژاد روز پنجشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان، همسایگی با کشورهای مختلف و فرهنگ  مشترک را فرصت مطلوبی برای توسعه گردشگری عنوان کرد و افزود: استان اردبیل بویژه  شهرستان بیله‌سوار با توجه به قرار گرفتن در موقعیت مرزی مناسب با جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری از جمله گردشگری سلامت دارد.

وی بیان کرد: این منطقه از کشورمان جذابیت‌های تاریخی فراوانی دارد که باید با تبلیغات مناسب و توسعه ساخت و ساز هتل‌ها و اماکن اقامتی گردشگران بیشتری را برای سفر به ایران ترغیب کرد.

او اضافه کرد: مجلس گام‌های خوبی برای همراهی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برداشته است و برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان‌های کشور برنامه های مختلفی را طراحی خواهد کرد.

کوچکی نژاد اضافه کرد: با تشکیل وزارتخانه جدید در این حوزه برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری برای تولید ثروت و سرمایه‌گذاری در کشور فراهم خواهد شد و تمامی نمایندگان مجلس  از توسعه امور در حوزه گردشگری دفاع می‌کنند 

حسن قبادی فرماندار بیله‌سوار نیز  با اشاره به اینکه محور و اساس توسعه استان بر مبنای توسعه گردشگری بنا شده، افزود: انصافا کارهای خوبی در حوزه توسه گردشگری در استان و شهرستان‌ها انجام شده و در حال انجام است و  اثرات این برنامه‌ها در حوزه گردشگری در منطقه بیله‌سوار نیز نمایان است.

وی خواستار اعتبار ویژه برای این شهرستان جهت معرفی قابلیت‌های منطقه شد و عنوان کرد: بحث گردشگری سلامت یکی از محورهای مهمی است که با حمایت استاندار اردبیل و دعوت از بخش خصوصی سعی در راه اندازی این فرصت برای منطقه هستیم.

او  افزود:در شرایط سخت تحریم بهترین فرصت و زمینه  ارز آوری توسعه بخش گردشگری و جذب توریست به منطقه است که با برنامه‌ریزی،تبلیغات و فراهم کردن زیر ساخت‌ها گام‌های موثری در این زمینه می‌توان برداشت.

قبادی گفت: روزانه بیش از سه هزار تبعه جمهوری آذربایجان به قصد مسافرت ، تجارت و درمان به شهرستان بیله‌سوار وارد می‌شوند که بیش از ۳۰ درصد از این گردشگران به قصد درمان به منطقه سفر می‌کنند.

به گفته وی، بزرگترین رویداد در حوزه گردشگری عشایری در قالب جشنواره ملی کوچ عشایر شاهسون هر ساله در شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود و نهمین دوره این جشنواره نیز امسال با حضور ۴۰ هزار نفر از استقبال‌کنندگان در منطقه جعفرآباد برگزار شد و تلاش داریم این جشنواره به صورت بین المللی در سال‌های آینده برگزار شود.

وی با اشاره به تردد ۱.۵میلیون نفر از پایانه مرزی بیله‌سوار در سال گذشته عنوان کرد: در نیمه اول امسال تردد گردشگران از این پایانه افزایش ۱۸ درصدی داشته و در مجموع ۸۰۰هزار نفر در این مدت از مرز  تردد کرده اند.

قبادی گفت: ثبت ۲ اثر از این شهرستان در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده  و محوطه سنگواره های کشف شده ماموت در روستاهای فولادلو قویوسی و خلیفه لوی شهرستان بیله‌سوار مغان به عنوان یک اثر تاریخی طبیعی در سال گذشته در بیله‌سوار به ثبت رسید و این اثر یک ظرفیت جهانی است که برای تصویب آن در فرصت ثبت جهانی تلاش‌هایی صورت گرفته شده است.

فرماندار بیله‌سوار برگزاری اولین جشنواره پاراگلایدر در گلی‌بلاغی بیله سوار، اجرای برنامه‌های زمستان بیدار، ساماندهی خودروهای مسافر برشخصی و توسعه گردشگری سلامت با محوریت شهرستان ،ایجاد اکو کمپ گردشگری عشایری در گلی بلاغی، مرمت مدرسه تاریخی امام خمینی (ره) و ساماندهی مزار شهدای سوم شهریور۱۳۲۰ شهرستان، مرمت قبرستان تاریخی روستای ادولو و تامین اعتبار برای تجهیز و تعمیر سرویس بهداشتی و نمازخانه‌های مجموعه ایرانگردی و جهانگردی را از برنامه‌های امسال در حوزه میراث فرهنگی شهرستان ذکر کرد.

اعضای فراکسیون گردشگری مجلس برای بررسی توانمندی‌ها و شناسایی نیازمندی‌های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی به استان اردبیل سفر کرده اند.

۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.