به گزارش ایرنا ، جواد زنجانی روز چهارشنبه  در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر اردبیل با اشاره به اینکه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد و مقابله با آسیب ‌های اجتماعی با همکاری بهزیستی و برخی دستگاه‌های مربوطه در مدارس انجام می‌شود، افزود: نیاز است در این زمینه همگان پیشگام باشیم چرا که تربیت نسل سالم و فرهیخته در فضای علمی و آموزشی امری مهم و ضروری است که عزم همگان را می‌طلبد.

وی  درباره  احداث مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در اردبیل افزود:برای احداث این مرکز ۱۰ میلیارد ریال از سوی شورای هماهنگی مواد مخدر ۲۰ میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه و یک میلیارد ریال هم از سوی فرمانداری اردبیل اختصاص می‌یابد .

زنجانی گفت: برای محوطه‌سازی این مرکز هم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از سوی شهرداری اردبیل اختصاص داده می‌شود.

وی بیان کرد: انجمن‌های پیشگیری از اعتیاد نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان با هدف پیشگیری از اعتیاد و ارائه راهکارها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی راه‌ اندازی شده و در صدد هستیم تا این برنامه ‌ها را توسعه دهیم.

بهنام بهشتی ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل هم در این جلسه گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند بستر سازی فرهنگی و اجتماعی است.

وی نقش و جایگاه سازمان‌ ها و مراکز دولتی ، نحوه جذب مشارکت ‌های مردمی ، پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی ، اجتماعی شدن صیانت و کارآفرینی ، درمان ، کاهش آسیب و حمایت ‌های اجتماعی را از اهداف اصلی مبارزه با مواد مخدر دانست.

بهشتی در خصوص توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: برای کاهش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در استان  سازمان‌های مردم ‌نهاد فعال هستند  که می‌توانند کمک کار خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بشوند.

استان اردبیل در زمینه مواد مخدر در مقایسه با دیگر مناطق کشور از وضعیت مناسبتری برخوردار می باشد.

۷۱۱۰/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.