به گزارش خبرنگار ایرنا بهروز ندایی روز شنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان با اشاره به پیش‌بینی ورود چند هزار نفری زائران حسینی جمهوری آذربیجالن و قفقاز از مرز بیله‌سوار گفت: در این راستا برنامه‌ریزی های لازم در خصوص استقبال و تسهیل در رفت و آمد این زائران انجام گرفته است.

وی بیان کرد: دستگاه های مرتبط در راستای تامین اقلام مورد نیاز غذایی، فرهنگی و تجهیزات لازم در خصوص اسکان موقت زائران اقدامات لازم را انجام داده اند.

ندایی افزود: لازم است قبل از اعزام موکب ها دستگاه‌های دخیل نسبت به بررسی نیازمندی‌ها و تامین کاستی‌ها اقدام کنند.

معاون سازمان حج و زیارت استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به آغاز ثبت‌نام زائران اربعین از اول شهریور ماه در سامانه سماح از ثبت نام شش هزار و ۱۴۵ نفر در استان  خبر داد.

احدی افزود: در سال گذشته ۱۲ هزار نفر برای این منظور ثبت‌نام کرده بودند که امسال پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت ثبت‌نام که ۲۷ مهرماه می‌باشد بیش از این تعداد ثبت‌نام کنند.

وی هزینه ثبت‌نام در سامانه سماح را ۲۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این هزینه برای بیمه دریافت می‌شود.

او با تاکید بر ثبت‌نام به‌موقع در این سامانه افزود: ثبت‌نام در این سامانه موجب امنیت زائر شده و لازم است زائران در فرصت قبل از اعزام در این سامانه ثبت‌نام کنند.

احدی بیان کرد: در سال گذشته تعداد ثب‌نام در لحظات آخر به صورت گسترده‌ای افزایش یافت که انتظار می‌رود زائران در سالجاری اقدامات ثبت‌نامی خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.


در سالجاری ۹ موکب استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی توسط استان اردبیل به صورت رسمی در داخل کشور و در عراق مستقر می‌شود.

۳۰۰۶/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.