به گزارش ایرنا از فرمانداری بیله سوار کریم خسروی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی استقبال از زائرین اربعین حسینی افزود: بیش از 60 رابط با ستاد عتبات عالیات شهرستان همکاری می کنند و در قالب این ستاد و با همکاری مردم و مسوولان ادارات و هیات های مذهبی موکب های استقبال از زائران در پایانه مرزی بیله سوار راه اندازی می شود.
وی اظهار کرد: پارسال دو هزار و 100 نفر از زائرین اربعین حسینی جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز از مرز بیله سوار به کشور عراق عزیمت کردند که امسال پیش بینی می شود شمار این زائرین با افزایش سه برابری به 6 هزار نفربرسد.
وی بیان کرد: در این راستا برای ارائه خدمات بهتر به زائران حسینی چهار کمیته در شهرستان بیله سوار جهت ساماندهی و هماهنگی زائرین فعال شده است.
وی با اشاره به اینکه پارسال با همکاری ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات شهرستان بیله سوار 103گوسفند و 110کیسه برنج و مبلغ 30 میلیون ریال از عشایر منطقه برای کمک به زائران حسینی جمع آوری شد، اضافه کرد: همچنین این شهرستان در سال گذشته خادم نمونه اربعین حسینی کشور انتخاب شده بود.
خسروی ادامه داد: عشایر شهرستان بیله سوار بیشترین کمک را در استان اردبیل برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی به کشور عراق ارسال کرده است.
معاون فرماندار بیله سوار گفت: شور حسینی و ارادت به سید و سالار شهیدان همواره در بین مردم منطقه موج می زند به طوری که امسال نیز شاهد افزایش ثبت نام مشتاقان زیارت اباعبدالله‌الحسین(ع) در اقصی نقاط شهرستان هستیم.
وی با اشاره به نقش مردم در استقبال از زائران حسینی افزود: مردم منطقه می توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود برای مراسم اربعین حسینی و مدافعان حرم را به ستاد عتبات عالیات شهرستان تحویل دهند و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.
شهرستان بیله سوار مغان با 55 هزار نفر جمعیت در 165کیلومتری شمال اردبیل و در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.