سید عباس صالحی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل افزود: اقدامات در این زمینه به مرحله پایانی رسیده و در روزهای آتی آیین‌نامه جدید نهایی شده و ابلاغ خواهد شد.

وی شوراهای  فرهنگ عمومی را ظرفیت‌های منطقه‌ای غنی ذکر و بیان کرد: با استفاده  از این ظرفیت در استان‌های مختلف می‌توان قابلیت‌ها و توانمندی‌های  فرهنگی را شناسایی و برای رفع آسیب های فرهنگی و اجتماعی ارایه راهکار کرد.

وی با اشاره به برخی مسایل و مشکلات در حوزه فرهنگ گفت:  برنامه‌ریزی و ارایه راهکار  از مرکز و اجرا و عملیات برنامه‌های فرهنگی از پایین به بالا ۲ مدل تعریف شده  برای رفع مشکلات و نیز  توسعه‌ و تقویت داشته‌های فرهنگی در کشور است.

وی تاکید کرد که استفاده از قابلیت مردمی برای رفع مسایل و مشکلات فرهنگی و تقویت و ارتقای آن بهترین راهکار در برنامه‌ریزی فرهنگی بوده و مسئولان  با استفاده از این روش می‌توانند به اهداف مورد نظر دست یابند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در طول سالیان گذشته علیه نظام اسلامی بویژه در سال‌های اخیر گفت: هر یک از این دسیسه‌ها برای هر دولتی ضربه ویران کننده  محسوب می‌شد اما نظام اسلامی و مردم انقلابی  با اتکا و اعتقاد ریشه ای به فرهنگ دینی ، فرهنگ ملی و فرهنگ انقلابی بر نقشه های شوم دشمنان غالب شده و آنها را نقش بر آب کردند.

 وی با بیان اینکه تحریم دشمن به ته دیگ خورده است، افزود:در هر برهه از زمان که در کشور اتفاقات و یا تحرکاتی صورت گرفته، دشمن مترصد فرصت بوده تا به اهداف شوم خود دست یابد غافل از اینکه این اتفاقات و حوادث با درایت رهبری و اعتقاد و وفاداری مردم به نظام  آرام گرفته است.

صالحی بیان کرد: پیمایش‌های دقیق علمی نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران همچنان اعتقاد ریشه‌دار به فرهنگ دینی داشته و عاشق( اهل بیت)هستند، آنها عاشق وطن خود و یکپارچگی ملی بوده و  به فرهنگ انقلابی همچنان وفادارند.

صالحی از این سه ویژگی بعنوان داشته‌های ارزشمندی یاد کرد که نیازمند صیانت و حراست می باشد زیرا که اصلی‌ترین دارای ملت ایران نه اسباب و ابزار نظامی که  فرهنگ و هویت اسلامی و ملی می‌باشد.  

صالحی انسجام نهادها در حوزه فرهنگی را  برای صیانت از این دارایی ها یادآور شد و گفت: توجه کافی به نهاد آموزش و پرورش، حوزه‌های هنری و فرهنگی و استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در این راستا ضروری است.

سید ناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: شورای فرهنگ عمومی اردبیل جزو پنج شورای فرهنگ عمومی برتر  بوده و طرح‌های ارزشمندی در آن طرح و اجرایی شده است.

وی بیان کرد: برخی از طرحها و مصوبات  در این شورا ترویج  فرهنگ خوداری از هزینه‌های گزاف در آیین ها، ساده زیستی ، افطاری ساده در رمضان، طرح کار آفرینی و اشتغال  بوده است .

او  اضافه کرد: در استان اردبیل ۶هزارحافظ قران شناسایی شده و این استان رتبه یک تا سوم را  در این زمینه دارد، طرح سمیر قران هم مد نظر شورای فرهنگ عمومی بود و در این راستا کتابت قران  اردبیل برای چاپ آماده می‌شود.

در این جلسه تفاهم‌نامه فرهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و استانداری اردبیل به امضا رسید.

/۶۰۱۶/۷۱۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.