به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید ضیاء هاشمی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در محل سالن کنفرانس این سازمان گفت: بسیار خرسند و خوشحالم که امروز در خدمت همکاران و کارکنان رسانه ای هستم که همواره بتوانیم منشا خیر و خدمات در جامعه باشیم.
وی به سابقه 83 ساله ایرنا اشاره کرد و افزود: همچنین خرسندم عضو سازمانی هستم که از یک پیشینه دیرینه خبری و جایگاه مانند دانشگاه تهران در کشور برخوردار است.

** ایرنا را دانشگاه می دانم
هاشمی، از سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان آخرین مسئولیت خود یاد کرد و ادامه داد: امروز نتوانستم در مقابل پیشنهاد دکتر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جواب منفی بدهم زیرا ایرنا را یک دانشگاه می دانم.
هاشمی اظهار داشت: اگر زمانی توفیق معلمی در دانشگاه را داشتم در این سازمان هم معتقدم رسانه یک نقش محوری مانند دانشگاه را دارد.
به گفته وی، ایرنا یک فرارسانه جمهوری اسلامی ایران است که در شکل گیری تحولات کشور نقش بسزا و منحصر بفردی ایفا می کند.
مدیر عامل جدید سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به سابقه رسانه ای خود اشاره کرد و گفت: پیوندم با رسانه سابقه 20 ساله دارد، از این رو با فرازو نشیب های و مسائل و مشکلات آن آشنا هستم.
هاشمی تاکید کرد: معتقدم عرصه رسانه از نظر اثرگذاری پر اهمیت و پر هیجان بوده و کار و فعالیت در این عرصه بطور یقین جهادی است.
معاون سابق فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: نسل ما با انقلاب اسلامی هویت و تعریف اجتماعی خود را یافته و همواره سعی در حفظ و ارتقای آن داشته ایم.
هاشمی خاطرنشان کرد: از سویی بر این باورم که عرصه رسانه مواج است و هم در امواج حرکت می کند، گرچه می توان امواج را آرام آرام به ساحل مقصود رساند.
مدیر عامل جدید ایرنا به جایگاه و فعالیت های داخلی و بین المللی این رسانه هم اشاره کرد و گفت: ایرنا با گستره فعالیت و حوزه وسیع همراه با ظرفیت های زیادی که دارد در واقع رسانه ای ملی و دارای جایگاه منحصربفرد است که آن را با دیگر رسانه ها متمایز می کند.
هاشمی گفت: ایرنا ظرفیت های زیادی دارد که باید با همت مجموعه همکاران ایرنا در جهت اهداف و ارتقای عالیه آن استفاده شود و بر این باورم که ایرنا باید با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای فراوانی که دارد به جایگاه بالاتر از وضعیت کنونی برسد.
وی افزود: همچنین کارکنان باید بتوانند در سطح ستاد، استان ها و بین الملل همسو با دیگر بخش های خبری این سازمان فعالیت کنند و لذا اگر قویترین مدیر هم باشد اما از همراهان خوب و توانمند برخوردار نباشد، به سر منزل مقصود نخواهد رسید.
مدیرعامل جدید ایرنا به حضور خود در دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و گفت: اکنون پیوند بسیار عمیقی میان من و همکارانم برقرار است که در نتیجه آن، توانستیم امور و فعالیت های محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.
هاشمی افزود: بر این باورم تا زمانی که اینجا هستم، برادران و خواهران صمیمی به دوستان من اضافه خواهد شد و تاکیدم این است که در عرصه رسانه، فرهنگ و اجتماع بدون اتکا و همیاری در کارها و امور پیش نخواهد رفت.
وی تاکید کرد: برای ارتقاء ایرنا و حرکت رو به تعالی آن باید تحولات جهانی را رصد کرده و از ظرفیت‌های علمی و رسانه‌ای بهره‌مند شد تا بتوانیم با به روزرسانی سیستم ارتباطات، همگام و همراه حرکت کنیم.
معاون سابق فرهنگی وزارت علوم، تحقییقات و فناوری تأکید کرد: پیوند رسانه و دانشگاه می‌تواند برای رسانه و دانشگاه راهگشا باشد زیرا معتقدم پیوند دانشگاه با مردم و جامعه، صنعت و اقتصاد یک امر ضروری است.
هاشمی ادامه داد: ایرنا می تواند در پیوند با دانشگاه در تولید علم و بهره‌گیری از علوم مختلف، کارهایش را پیش ببرد.
وی خاطر نشان کرد: آشنایی با بدنه، داخل و برخی پیشکسوتان این سازمان دارم و از نزدیک نیز با بسیاری از فعالیت های این رسانه آشنا هستم.
به گفته مدیرعامل جدید ایرنا گفت: افراد بسیاری در این سازمان بوده و هستند که در این رسانه کار کرده و همواره دغدغه مند این سازمان بوده اند لذا هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از تجربیات این افراد و کسانی که تجربیات گرانبهایی در عرصه خبری دارند قائل نیستم.
وی افزود: همگان را از دوستان خود تلقی کرده و امیدوارم با کمک آنها چشم‌اندازی روشنی را برای آینده این سازمان رقم بزنیم.
هاشمی تاکید کرد: گرچه جایگاه ایرنا یک معاونت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما معتقدم این رسانه توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی دارد که می‌تواند به عنوان یک وزارتخانه تلقی و در جامعه و دولت اثرگذار باشد.
هاشمی ابراز امیدواری کرد، با همدلی و همیاری همگان بتوانیم مسیری را در این رسانه به پیش ببریم که علاوه بر انجام وظیفه، حسن اعتماد مسئولان را نیز به دست آورده و بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده و افق های ترسیم شده خود برای این سازمان خبری برسیم.
مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل ایرنا روز دوشنبه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن کنفرانس خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی استعفای محمد خدادی، روز گذشته(یکشنبه) در حکمی، سید ضیاء هاشمی را به عنوان مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) منصوب کرد.
6060
انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.