به گزارش ایرنا، سرهنگ علی لطفی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه‌ها در ایجاد امید در جامعه گفت: رسانه‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی نقش بسزایی در انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارند.

وی بر تقویت تولیدات رسانه‌ای در زمینه تبیین، توسعه و نهادینه‌سازی مواضع گفتمان انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: از جمله اهداف برجسته جشنواره خنثی نمودن توطئه‌های رسانه‌ای دشمنان انقلاب اسلامی است. 

او ارتقا و غنی‌سازی تولیدات انقلابی‌ محور رسانه‌ها، ترویج و تقویت فرهنگ اتحاد و انسجام اسلامی در سایه ولایت ، تحلیل و تبیین منویات مقام معظم رهبری در جامعه، افزایش بصیرت، هوشیاری و آگاهی آحاد مردم در جامعه ، ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و شکل‌دهی مفاهیم ارزشی در فضای مجازی و رسانه‌ای، ایجاد فضای رقابتی سالم رسانه‌ای، ایجاد انگیزه برای تولید خبر در راستای اهداف انقلاب، ایجاد تعامل بیشتر با بسیج رسانه و حمایت از خبرنگاران و پدید آوردندگان آثار فاخر را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر ذکر کرد.

وی با بیان اینکه استعمار و استکبار با استفاده از قدرت رسانه‌ای خود در تلاش برای تسط به سایر کشورها است، اظهار داشت: ارتقای سواد اهالی رسانه و تعهد و تخصص این قشر ضروری است تا نظام سلطه و بدخواهان ملت‌ها بویژه نظام اسلامی ایران به اهداف شوم و پلید خود نرسند.

سرهنگ لطفی با اشاره به محورهای پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر بیان کرد: دفاع مقدس و جبهه مقدس، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، مبارزه، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، موضوعات آزاد اجتماعی، بصیرت و دشمن شناسی، بسیج و حوزه اقدام و محرومیت زدایی و مسائل صنفی و دغدغه‌های اجتماعی خبرنگاران از جمله محورهای این جشنواره است.

 رئیس بسیج رسانه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش کشوری و استانی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: آثار برتر و منتخب استانی به مرحله کشوری ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: تحلیل و بررسی ابعاد گوناگون گام دوم انقلاب اسلامی بخش ویژه کشوری و سازگاری با کم آبی با تکیه بر مدیریت مصرف آب بخش ویژه استانی این جشنواره است.

وی گفت: اهالی رسانه می‌توانند تیتر، یادداشت، مقاله، عکس، موشن گرافی و گزارش خبری تلویزیونی و مکتوب تولیدی خود را تا پانزدهم آذرماه به دبیرخانه این جشنواره واقع در سالن ولایت، دفتر بسیج رسانه‌ای استان اردبیل تحویل دهند.

وی افزود: اختتامیه پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان اردبیل نهم دی ماه با حضور سخنران کشوری، مسئولان عالی استان و اهالی رسانه در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری دوره آموزشی "روی خط رسانه" در استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۱۲۰ نفر برای شرکت در این دوره آموزشی ثبت نام کرده‌اند.

۶۱۳۰/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.