به گزارش ایرنا ، سیدعباس صالحی روز چهارشنبه در سفر به اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران یکی از اهداف سفر به استان اردبیل را تنظیم تفاهم‌نامه و نقشه راه توسعه فرهنگی دانست که با منابع مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری اردبیل به امضا می‌رسد و برای برنامه ۲ ساله هم عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی  اظهار داشت: این برنامه‌ها فرصت فعالیت‌های فرهنگی در حوزه‌های زیرساختی را فراهم می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه افزایش مراودات فرهنگی با دیگر کشورها رویکرد جدی دولت تدبیر و امید بشمار می‌رود، افزود: توسعه ارتباطات فرهنگی با دیگر ملل، بر جنبه‌های دیگر نظیر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هر ۲ طرف تاثیر می‌گذارد که خود نکته‌ای بسیار مهم و اثربخش در جامعه بین‌الملل محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: برنامه‌های متعددی در این سفر ۲ روزه خواهیم داشت که از جمله آن گذرهای فرهنگ و هنر است که در استان‌های دیگر شکل گرفته و در استان اردبیل هم فردا این برنامه اجرا می‌شود.

صالحی گفت: این برنامه در جهت اقتصاد فرهنگ و هنر ،رویدادهای فرهنگ و هنر و هویت‌های شهری تعریف شده و فرصت‌های مغتنمی هم برای مردم و گردشگران ایجاد خواهد کرد.
حضور در گلزار شهدای بهشت فاطمه، بازدید از گذر فرهنگ و هنر اسفریس و نشست با  اصحاب فرهنگ و هنر، حضور در منزل هنرمند نقاش و خوشنویس پیشکسوت استاد حسن مردانه، بازدید از منزل مرحوم حاج سلیم موذن‌زاده،  حضور در منزل شاعر آیینی استاد عسگر شاهی‌زاده اردبیلی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، حضور در کارگروه فرهنگ و هنر عشایر وابسته به شورای فرهنگ عمومی استان و نمایندگان طوایف و عشایر، نشست، بازدید از کانون برتر دوستدار کتاب و نشست خبری با خبرنگاران از جمله برنامه‌های سفر سه روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان است.

۷۱۱۰/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.