به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه شهدای ایلام با اشاره به ثبت نام بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر در سامانه سماح یادآور شد: هر سال بر اشتیاق مردم بر حضور در این مراسم که شکوه و جلوه خاصی از اقتدار شیعیان عالم است به رخ جهانیان کشیده می شود و باید تلاش کنیم این حماسه در ابعاد بین المللی بیشتر برجسته شود.
وی اضافه کرد: مردم ایلام در چند سال اخیر پذیرای زوار اربعین حسینی بوده اند و این افتخار نصیب مردم استان است که در فضای پذیرایی زوار حسینی تلاش وافر داشته و دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از سفر نیز در ارتباط با بازدید از مرز مهران و شرایط موجود در مرز و نحوه تردد زوار حسینی از این مرز است، یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت از زاویه های مختلف با بحث اربعین حسینی ارتباط دارند و سازمان حج و زیارت نیز به دلیل پاره ای از وظایف ذاتی خود در خصوص زائران اربعین حضور فعال داشته و دارد.
صالحی با بیان اینکه سامانه سماح در امر ثبت نام زوار و پوشش کاروان های زیارتی در امر حرکت زوار حسینی کمک می کند، ابراز کرد: همچنین فعالیت های فرهنگی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اربعین حسینی دنبال می کند و در این سفر نکاتی که لازم است دیده شود و برای امسال نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود.
وی اظهار کرد: تلاش می شود نمایشگاه ها و برنامه های پیش از اربعین حسینی، همزمان با اربعین و بعد از اربعین بتواند اربعین را در فضای مطهر این سرزمین که مفتخر به تردد زوار حسینی است، بیشتر دیده شود.
صالحی با اشاره به اینکه نمایشگاه ها و جشنواره های مختلفی ایام اربعین حسینی در مرز مهران و استان ایلام برگزار می شود، خاطرنشان کرد: همچنین خدمات، تولیدات و محصولات فرهنگی در قالب های مختلف صورت می گیرد و در قالب کتاب و سینمای سیار برنامه ریزی شده که زائران در فرصت فراغت و اقامت کوتاه، از فیلم های متناسب با این ایام بهره مند شوند.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.