سیدمجتبی حسینی روز دوشنبه در گفت گو با ایرنا در سمنان افزود: تازه ترین طراحی که امروز توسط سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت های وزارت ابلاغ می شود، طرح پهنه های فرهنگی، شهرهای خلاق هنری ایران است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، شهرها می توانند در شاخه های هنری که در آن مزیت تاریخی، فرهنگی و انسانی دارند برنامه ریزی ویژه بر مبنای آن مزیت طراحی کنند.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در ماه های آینده آیین نامه های طرح پهنه های فرهنگی، شهرهای خلاق هنری ایران ابلاغ می شود، بیان کرد: تحقق عدالت هنری و فرهنگی از اهداف اصلی این طرح است.
وی افزود: این طرح از مجموعه برنامه هایی است که دسترسی سریع تر عموم به خدمات و برنامه های هنری را دنبال می کند.
حسینی اضافه کرد: طرح پهنه های فرهنگی، شهرهای خلاق هنری ایران بر اساس دیدگاه سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه ایران فقط تهران نیست، طراحی شده است.
وی تاکید کرد: طرح پهنه های فرهنگی، شهرهای خلاق هنری ایران کمک می کند تا با مشارکت استان ها و شهرهای دارای مزیت، شهروندان آن ها در رده هایی بالاتر به برنامه ریزی های هنری دسترسی داشته باشند.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: غیر از برنامه های جاری در تقویم هنری مانند جشنواره های ملی و استانی که به صورت منظم در حال اجراست، ویژه برنامه های این معاونت در سه سرفصل پیگیری می شود.
وی اضافه کرد: اولین سرفصل توسعه فعالیت هاست که نیاز به طراحی برنامه های جدید دارد که به همین منظور 9 ویژه برنامه در معاونت هنری در دست اقدام است.
به گفته حسینی، ساماندهی آیین نامه ها، مقررات، دستورالعمل ها و شیوه نامه های آسان سازی فعالیت های هنری و همچنین ساماندهی شرکت ها، نهادها و موسسه های هنری نیز دومین و سومین سرفصل های فعالیت معاونت امور هنری وزارت ارشاد است.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به چشم انداز اشتغالزایی هنرمندان، بیان کرد: با هدف بهبود فضای کسب و کار، کارگروهی در این وزارتخانه ایجاد شده است و برنامه ریزی به منظور آسان سازی اشتغال هنرمندان در آن دنبال می شود.
در آیینی در فرهنگسرای کومش سمنان با حضور سیدمجتبی حسینی، حجت الاسلام المسلمین محمدباقر عبدوس امام جمعه، سعید ناجی معاون استانداری و جمعی از مدیران و هنرمندان سمنان، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر فضیلت به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان معرفی و از تلاش های محمدرضا سوقندی تقدیر شد.
محمدرضا سوقندی از آذر 1390 مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان بود.
در استان سمنان یکهزار و در مرکز استان 400 صنف فرهنگی و هنری دارای مجوز است و هنرمندانی در عرصه های مختلف در حال فعالیت هستند که در شاخه های تجسمی، سفال، خوشنویسی و تئاتر، قابلیت هایی در سطح ملی دارند.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.