به گزارش ایرنا ، مهران محمدی روز شنبه در همایش توجیهی طرح ملی "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" افزود: این طرح می‌تواند علاوه بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، فرصت خوبی برای اتصال به بازار و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کند.

او همچنین با اشاره به اینکه شناسایی ظرفیت‌ها، یکی از مراحل اصلی الگوی نوین توسعه مشاغل است، اظهارداشت: در این طرح با توجه به پتانسیل‌های استان، توانمندی‌های اشخاص شناسایی و از آن برای ایجاد کسب و کار استفاده خواهد شد تا جایگاه مشاغل خانگی در استان ارتقا یابد.

وی خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار، پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت، ایجاد اشتغال پایدار و مولد و ایجاد زمینه اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف را از اهداف مهم این طرح عنوان کرد.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی استان اردبیل همچنین گفت: اجرای این طرح، اشتغال پایدار برای ۶ هزار زن سرپرست خانوار در ۲۳ استان را بدنبال خواهد داشت که سهمیه استان ۱۰۲ نفر است که افزایش این تعداد را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۲ رشته شغلی در حوزه اشتغال زنان با توجه به مزیت‌ و ظرفیت‌های استانی توسط جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون استان شناسایی شده ، افزود: وظایف این نهاد در این طرح به عنوان نهاد توسعه‌ای و واسطه‌ای، مطالعات پژوهشی، رصد و پایش، ارزیابی، اثربخشی، مستندسازی، بانک اطلاعاتی، شبکه‌سازی، هم‌افزایی و تسهیل‌گری، جلوگیری از اتلاف منابع، تقویت روحیه تیمی و گروهی، اتصال به بازار، توجه به زنجیره ارزش و ظرفیت‌سازی است.

محمدی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همکاری خوبی برای شناسایی اشخاص مشمول این طرح با جهاد دانشگاهی دارد، گفت: به افراد واجد شرایط پس از شناسایی، استعدادیابی و اولویت‌بندی مزیت‌ها متناسب با رشته شغلی خدمات مشاوره‌ای و آموزش‌های مهارتی توسط جهاددانشگاهی اردبیل ارائه و به پشتیبانان فعال، کارآفرینان و واحدهای تولیدی هستند، معرفی خواهند شد.

وی تشریح کرد: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با ارائه شکل مناسب، به دنبال حذف تسهیلات بانکی است، اجرای این طرح در سال گذشته در ۹ استان کشور توسط جهاد دانشگاهی منجر به هدایت شغلی ۲۳ هزار نفر و اتصال هزار نفر به بازار و بنگاه‌های بالادستی شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه یک اردبیل نیز در این همایش گفت: اقداماتی که جهاد دانشگاهی به صورت برنامه‌ریزی شده و با نیازسنجی برای استفاده از ظرفیت‌های استان و اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار انجام می‌دهد، نقش مهمی در توسعه اشتغال دارد.

حمید اکبریان افزود: کمیته امداد از فعالیت‌های ارزشمند جهاد دانشگاهی در استان حمایت می‌کند تا افراد بیشتری از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

وی اشتغال را از دغدغه‌های استانی دانست و گفت: جهاد دانشگاهی با اجرای موفق این طرح می‌تواند برخی از مشکلات این حوزه را در استان برطرف و روند توسعه اشتغال استان را مدیریت کند.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.