به گزارش ایرنا، ناهید پرویزپور روز شنبه در جلسه هم اندیشی با کانون زنان بازرگان و کارآفرین استان در محل اتاق بازرگانی خرم آباد افزود: با توجه به ظرفیت های مطلوب زنان استان در حوزه اقتصادی و و کارآفرینی، کمیته اشتغال زنان استان تشکیل می شود.
وی اظهار داشت: هدف از تشکیل این کمیته، شناسایی زنان کارآفرین، فرصت ها، مزیت ها و مشکلات حوزه اشتغال زنان استان است که در امور بانوان استانداری ایجاد می شود و مسوولیت دبیرخانه آن نیز بر عهده کانون زنان بازرگان و کارآفرین استان خواهد بود.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: با توجه به شناخت کافی که نسبت به زنان کارآفرین و توانمند استان و همچنین مشکلات و مسایل این حوزه در اتاق بازرگانی و به ویژه کانون زنان بازرگان و کارآفرین استان وجود دارد، می توان به تاثیر این کمیته در حوزه اشتغال زنان امیدوار بود.
پرویزپور اضافه کرد: علاوه بر این، حمایت های ویژه ای از سوی دولت جهت تقویت اشتغال زنان ایجاد شده که پرداخت تسهیلات کم بهره برای زنان کارآفرین و یا واحدهایی که بیشتر کارکنان آن را بانوان تشکیل می دهند در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: نبود اطلاع رسانی کافی یکی از ضعف های حوزه بانوان به ویژه در بخش های اقتصادی و کارآفرینی است که این معضل باید با کمک قشر زنان و رسانه ها برطرف شود.
پرویز پور افزود: در 2 بند قانون برنامه ششم نیز موارد حمایتی از حقوق زنان شامل رعایت عدالت جنسیتی در استخدام و توانمندسازی اقتصادی زنان توسط دولت تصویب شده که باید با توجه ویژه به آموزش بانوان در حوزه اشتغال و کارآفرینی از این فرصت ها بهره گیری کرد.
وی تصریح کرد: اجرای طرح کسب و کار من، برگزاری پنل های تخصصی و کارگاه های آموزشی جهت بانوان کارآفرین، آموزش مهارت های شغلی به بانوان، و همچنین آموزش های مربوط به بحث تاب آوری اجتماعی در حوزه زنان بی سرپرست برخی از اقدامات انجام شده توسط امور بانوان و خانواده استانداری لرستان است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.