به گزارش ایرنا ، رضوان صادقی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه گردشگری خلخال افزود: این پروانه‌ها در حالی صادر شده که زمین و محل استقرار این واحدها متعلق به منابع طبیعی بوده و پیش از این سه بار حکم قلع و قمع بنا با حکم قضایی برای متصدیان این واحدها که به صورت غیرقانونی اقدام به تصرف اراضی ملی و احداث بنا بر روی این اراضی کرده‌اند، اجرا شده است.

او اظهار کرد: صدور پروانه فعالیت صنفی از سوی اتاق اصناف این شهرستان مستلزم استعلام از دستگاه‌های اجرایی در کنار داشتن سند مالکیت محل کسب و با هماهنگی اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری شهرستان به عنوان متولی صدور پروانه فعالیت واحدهای گردشگری و اقامتی در مناطق نمونه گردشگری می‌باشد.

او گفت: علاوه بر غیرقانونی بودن فعالیت واحدهای صنفی این تفرجگاه متصدیان این واحدها اقدام به انشعاب غیرقانونی آب از سیستم لوله‌کشی آب تفرجگاه کرده‌اند که دهیاری اندبیل و متولی تفرجگاه باید نسبت به قطع انشعابات اقدام و همچنین شرکت توزیع برق خلخال نیز برای قطع انشعاب برق واحدهای فاقد سند مالکیت و واحدهایی که بر روی اراضی ملی بنا شده، در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بهداشتی این تفرجگاه اظهار داشت: ساماندهی هر ۲ تفرجگاه اندبیل و ازناو ،تشکیل کمیته حفاظت فنی برای پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی ،بیمه مدنی تفرجگاه‌ها ، استانداردسازی لوازم بازی و تفریح کودکان ،رفع نواقص سیستم روشنایی و تعیین تکلیف تاسیسات ایجاد شده از سوی شهرداری خلخال در تفرجگاه ازناو از جمله پروژه نیمه‌کاره نمازخانه ،رستوران و سرویس بهداشتی تعطیل شده از جمله خواسته‌های کارگروه گردشگری شهرستان از متولیان این اماکن گردشگری است.

وی از برگزاری جشنواره صنایع دستی در دانشگاه پیام نور خلخال با هدف معرفی صنایع دستی منطقه خبر داد و خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو این کارگروه و اتاق اصناف برای برگزاری این جشنواره شد.

پیمان مظفری ، بخشدار مرکزی خلخال نیز در این جلسه گفت: دهیاری به عنوان متولی تفرجگاه اندبیل اجازه جواب به استعلام اتاق اصناف مبنی بر بلامانع بودن صدور پروانه کسب برای واحدهای صنفی این منطقه گردشگری را نداشته و این عمل غیرقانونی محسوب می‌شود.

او افزود: پروانه‌های صادره برای بناهای احداث شده بر رروی اراضی ملی متصرفی از سوی افراد وجاهت قانونی ندارد.

شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوبی‌ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان‌های آذربایجان‌شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است. 
وجود ۱۲ کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدالله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره‌گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه‌عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش همراه با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است. 
شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل ۲ راه ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان می‌باشد. 

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.