به گزارش روز پنجشنبه ایرنا محمدجواد عامر در جلسه هماهنگی این طرح، با اشاره به جاذبه های فوق العاده گردشگری شهرستان ماسال گفت: طی سال های اخیر شاهد افزایش شتاب وار میزان ورود گردشگران به شهرستان ماسال بوده ایم.

وی افزود: در همین راستا با توجه به کمبود زیر ساخت های اقامتی متناسب با تعداد گردشگران سعی کرده ایم زمینه لازم جهت سرمایه گذاری در ارتقاء وضعیت زیر ساخت های گردشگری شهرستان را فراهم آوریم.

وی ادامه داد : تا سال ۱۳۹۶ تنها ۱۴ هتل و مهمانپذیر در سطح شهرستان وجود داشت اما با اقدامات صورت گرفته در زمینه جذب و تسهیل روند سرمایه گذاری در بخش گردشگری؛ زمینه احداث ۱۱ هتل دیگر در فراهم شده که از این میان چهار هتل در مرحله بهره برداری قرار دارد و پیش بینی می شود هفت هتل دیگر نیز تا پایان سال جاری افتتاح شوند.
در ادامه این نشست شجاع رئیس طرح گیلان ۲۰۲۰ و  طالع ماسوله مجری این طرح به تشریح اهداف و برنامه های این طرح در سطح استان گیلان و شهرستان ماسال پرداختند.
همچنین در انتهای این جلسه عابد وزیری به عنوان مسئول گروه هم اندیشی طرح گیلان ۲۰۲۰ در شهرستان ماسال معرفی شد.

به گزارش ایرنا، ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است؛ این شهرستان با دارابودن جاذبه های طبیعی و ییلاقات بکر و زیبا و به عنوان نزدیکترین منطقه ییلاقی به مرکز استان، هر ساله خیل عظیمی از گردشگران نوروزی را به سوی خود جذب می کند. 
ییلاقات زیبای اولسبنگاه، نمننمه پشت، سی فی، النزه، خشکه دریا، منطقه باستانی اسب ریسه، آبشار رامینه، غار آویشو، بام سبز و مشهد میرزا (محل شهادت میرزا کوچک) در منطقه ییلاقی آلاله پشته از جمله جاذبه های گردشگری ماسال محسوب می شود. 
همچنین بقاع متبرکه آقا مهر علی و آقا رضا علی شالماء، امام زاده شفیع، آقا سید رضای دلیجان و آقا سید ابراهیم قران از جمله زیارتگاه ها و اماکن مذهبی ماسال هستند.

نیمه مردادماه جاری نیز با حضور علی اصغر مونسان رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، هتلی چهار ستاره در شاندرمن از توابع شهرستان ماسال   افتتاح شد.

گیلان دارای دو هزار و ۳۱۹ تأسیسات گردشگری است؛ ۱۰۲ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۰ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۲۵ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۲۱ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

۷۲۹۴/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.