به گزارش شنبه ایرنا به نقل از اداره‎ کل میراث فرهنگی خوزستان احسان زارع ‎اصل از آغاز فاز دوم عملیات اجرایی زیرساخت گردشگری روستای شیوند ایذه خبر داد و اظهار داشت : عملیات اجرایی این فاز شامل بهسازی و سنگفرش مسیر، تأمین روشنایی‎های مسیر، ایجاد آلاچیق و فضاهای استراحتگاهی، احداث سرویس بهداشتی و رفع و اصلاح مسیرهای پرخطر از روستا تا آبشار شیوند است که با اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد ریال در حال اجرا است.

زارع اصل  ادامه داد: عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت گردشگری در روستای شیوند طی ۱۵ ماه آینده به اتمام خواهد رسید و آماده استفاده برای گردشگران و مسافران خواهد شد.

مسئول دفتر فنی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در ادامه با اشاره به آغاز عملیات ساماندهی زیرساخت‎های گردشگری روستای صراخیه شادگان عنوان کرد: این پروژه نیز با ۲هزار و ۵۰۰میلیون ریال اعتبار حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات ساماندهی زیرساخت‎های گردشگری روستای صراخیه شامل تعمیر و بهسازی اسکله‎های موجود، بهسازی مسیر، بازسازی سرویس بهداشتی و نمازخانه روستا و نیز بهسازی آلاچیق‎های موجود در جزیره است.

به گزارش ایرنا آبشار شیوند در پس کوه های منگشت که تاکنون بکر و دست نخورده باقی مانده است. روستاهای شیوند از سه روستای بزرگ شیوند، نوشیوند و پشت آسیاب به فاصله یک کیلومتر از یکدیگر و به شکل یک سه گوش قرار دارند، به گونه ای که رودخانه شیوند از میان این سه روستا رد می شود. آبشار ۹۰ متری شیوند نیز از دل کوه ، فاصله ای حدود چهار کیلومتر را می پیماید و به دریاچه سد کارون ۳ می ریزد.

صراخیه نام یکی از روستای شهرستان شادگان است که در نزدیکی تالاب شادگان در بخش خنافره، دهستان ناصری، شادگان واقع شده، این روستا به عنوان یکی از روستاهای دارای جاذبه گردشگری خوزستان معرفی شده‌است .

۷۱۶۵/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.