مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: ماهیت صنعت گردشگری در کشور ما فرهنگی است.

به گزارش ایلنا از صومعه‌سرا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در سفر هفتگی خود به شهرستان صومعه سرا بیان کرد: گردشگری با محوریت ابنیه و آثار تاریخی و گردشگری سلامت است که هر دو ویژگی را صنعت گردشگری صومعه سرا دارد.

وی افزود : شهر تاریخی گسکر ، حمام کسما ، مناره بازار و ... از جمله بناهای تاریخی شهرستان صومعه سرا هستند که نیازمند توجه بیشتر هستند .

امیر انتخابی ادامه داد: فرصت تالاب صومعه سرا در راستای گردشگری سلامت در بعد گذران دوران نقاهت و درمان می‌تواند ابعاد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری صومعه سرا را تقویت کند.

وی همچنین هدفمندی و مخاطب شناسی جشنواره را در تاثیر گذاری و جذب گردشگر به شهرستان مهم برشمرد و گفت : بهره‌گیری از ظرفیت میرزاکوچک خان و برگزاری رویدادهای مختلف با عناوین فرهنگی در دستورکار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در سفر یک روزه به شهرستان صومعه سرا از مناره بازار بازدید بعمل آورد. همچنین طی این سفر از پروژه مجتمع گردشگری خانم حسن پور در روستای دوگور با حجم سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال شامل رستوران، کافی شاپ و سفره خانه سنتی و 15 واحد اقامتی که افتتاح فاز اول آن همزمان با هفته دولت میباشد و همچنین از روند تکمیل طرح توسعه پروژه هتل آقای اسدزاده ( فانوس شب ) با مجموع حجم سرمایه گذاری 100 میلیار ریال بازدید بعمل آمد. این پروژه شامل 24 اتاق، سالن همایش و رستوران است. لازم به ذکر است که این پروژه در هفته دولت به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.