مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران از پلمب سه واحد اقامتی روستای گردشگری اخلمد در شهرستان چناران که به صورت غیر قانونی و بدون نظارت دستگاه‌های نظارتی مسافر و گردشگر پذیرش می کردند، خبرداد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی محمد طاهریان‌مقدم با اعلام این خبر عنوان کرد: این واحدهای غیر مجاز دارای 12 اتاق بودند که روز گذشته با همکاری نیروی انتظامی شهرستان چناران پلمب شدند.

وی با اشاره به آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آن‌ها گفت: تمامی مراکز اقامتی که مبادرت به اسکان و پذیرایی از گردشگر و مسافر می‌نمایند باید از  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز دریافت کنند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان چناران بیان کرد: روستای گردشگری اخلمد سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است و وجود اقامتگاه‌های غیر مجاز و عدم نظارت بر آن‌ها مشکلاتی را برای گردشگران و مسافران ایجاد کرده بود که با کمک دستگاه قضا و نیروی انتظامی این شهرستان ساماندهی آن‌ها آغاز شده است.

طاهریان‌مقدم یکی از مهمترین مشکلات واحدهای غیر مجاز در اخلمد را پذیرش مسافر در منازل شخصی ذکر کرد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده با نیروی انتظامی و دستگاه قضا این منازل به زودی ساماندهی می‌شوند.

شهرستان چناران دارای بیش از 20 روستای هدف گردشگری و دو منطقه نمونه گردشگری است و داری 120 اثر شناسایی شده که 21 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. از  مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان چناران روستای گردشگری  اخلمد، چشمه‌سبز، گلمکان، بقمچ، فریزی و... است.

جاذبه‌های تاریخی و طبیعت گردشگری اخلمد سالانه پذیرای بیش از دو میلیون گردشگر داخلی و خارجی  است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.