رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باخرز گفت: سالانه بیش از 25 هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی این شهرستان بازدید می‌کنند.

علی ناطقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در باخرز، اظهارکرد: این شهرستان 44 منطقه گردشگری دارد که هر سال به ویژه در ایام تعطیلات پذیرای گردشگران و مسافران از استان‌های مختلف و شهرهای همجوار است.  

وی افزود: تاکنون چندین اقامتگاه بومگردی و سفره‌خانه سنتی برای دریافت صدور مجوز و پرداخت تسهیلات جهت راه‌اندازی مراکز تفریحی در مناطق مختلف این شهرستان اعلام آمادگی کرده‌اند. 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باخرز تصریح کرد: دره و آبشار ارزنه، تنگل ژرف، چشمه زرد کردیان، تنگل اشتی، درخت جوزتورانه، سد و بند استای و.... از مهمترین جاذبه‌های گردشگری است که مورد استقبال مسافران قرار می‌گیرد. 

وی همچنین با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و مذهبی این شهرستان بیان کرد: مسجد جامع تاریخی استای، مسجد و آرامگاه شیخ عبدالله، پیر تاج‌دار، شهر تاریخی مالین، آسیاب آبی جیزآباد، قلعه تاریخی اسکندرآباد، مسجد جامع چارطاق و پیردرخت جوز روستای ارزنه بناهای تاریخی در این منطقه هستند که نظر گردشگران را به خود جلب کرده است.

ناطقی اعلام کرد: در طبیعت درخت جوز، دره تورانه، دره ارخود و آبشارارزنه هرکدام 30جایگاه جهت نشستن و سرویس‌های خدماتی درست شده اما هنوز سرویس بهداشتی، سکو و آلاچیق جهت نشستن در برخی مناطق گردشگری نیاز است.

وی مطرح کرد: باتوجه به گستردگی مناطق گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای رفاه گردشگران، اعتباراستانی که یک میلیارد و 200 میلیون ریال تخصیص یافته کافی نمی‌باشد و در این راستا حدود چهار میلیارد ریال نیاز است. 

اکنون در شهرستان باخرز ۳۸ اثر و محوطه تاریخی شناسایی شده و ۳۰ اثر و محوطه تاریخی در فهرست میراث فرهنگی کشور ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.