اکبر بهنامجو عصر دوشنبه در جلسه ستاد زائران اربعین حسینی اردبیل بیان کرد: همایش بین‌المللی اربعین ، اقدامی فرهنگی و اعتقادی بوده و باید به صورت کاملا مردمی برگزار شود.

وی افزود: در حال حاضر که مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد، باید از کمترین هزینه‌های دولتی استفاده شده و بیشتر از محل وقف و نذورات برای این اقدام فرهنگی بهره‌گیری شود.

او با تاکید بر استفاده از امکانات اشخاص  دارای تمکن مالی برای اعزام افراد نیازمند به کربلا گفت: با اعزام رایگان زائران اولی به عتبات عالیات زمینه فرهنگ‌سازی در این خصوص فراهم شود.

بهنامجودر ادامه با تاکید بر انجام تمهیدات لازم در خصوص پذیرایی و اسکان زائران میهمان از کشورهای همسایه گفت: باید فضا و خدمات مورد نیاز برای اسکان این میهمانان به میزان لازم تدارک دیده شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: 9 موکب از استان اردبیل در داخل کشور و  عراق از زائران اربعین حسینی پذیرایی خواهند کرد.

بهروز ندایی افزود: با توجه به باز شدن مرز خسروی در سال‌جاری انتظار می‌رود زائران بیشتری از استان اردبیل عازم عتبات عالیان  شده  و تعداد میهمانان خارجی برای اعزام به عراق از مسیر استان نیز افزایش یابد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای استقبال از میهمانان و زائران گفت: اسکان و پذیرایی از این زائران با کمک‌های مردمی انجام گرفته و امامزاده سید صدرالدین به عنوان موکب داخلی استان پذیرای مسافران و اتباع خارجی اعزامی به راهپیمایی اربعین خواهد بود.

ندایی از فعال شدن بیش از 11 کارگروه و کمیته تخصصی برای برگزاری مراسم زائران اربعین حسینی در استان خبر داد.

3006/6016

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.