جشن عاطفه ها هر ساله در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید به منظور جمع آوری کمک برای دانش آموزان بی بضاعت و هموار کردن راه علم آموزی برای آنان برگزار می شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد مازندران گفت که امسال با صاحبان پلاژهای ساحلی اعم از دولتی و خصوصی مذاکره کردیم تا هم جشن عاطفه ها را در آنجا برگزار کنیم و هم آنان به صورت اختیاری یک روز از درآمدشان را به این کار اختصاص دهند.
احمد سعادت افزود : چنین طرحی برای نخستین بار در کشور برگزار می شود و ما به پلاژداران پیشنهاد کردیم در کنار برگزاری جشن عاطفه ها در روز 23 شهریور در پلاژها ، یک روز از درآمدشان از محل پارک خودرو را هم به این کار اختصاص دهند.
وی از استقبال پلاژداران از این طرح خبر داد و از تمامی مسافران و مجاورانی که پنجشنبه این هفته تعطیلات خود را در سواحل مازندران می گذرانند خواست تا در این برنامه خیرخواهانه شرکت کنند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد مازندران گفت : با توجه به این که طرح برای نخستین بار برگزار می شود و تجربه قبلی در این باره وجود ندارد ، امسال تعدادی از پلاژها را انتخاب کردیم تا پایگاههایمان را در آنجا برپا کنیم .
وی افزود : تجربه ثابت کرده است هر گاه حضور ما گسترده تر و نزدیک تر در بطن جامعه بوده ، استقبال مردم هم بیشتر بوده و پلاژهای ساحلی مازندران در فصل تابستان از جمله مکان هائی است که اقشار مختلف مردم در طول هفته بویژه تعطیلات به آنجا می روند و به طور قطع برپائی جشن عاطفه ها در آنجا می تواند در جذب بیشتر کمک های مردمی برای دانش آموزان محروم تاثیر گذار باشد .
اگر چه آمار رسمی از پلاژهای ساحلی مازندران در دست نیست ولی بر اساس آمار اداره کل گردشگری مازندران 306 تاسیسات ساحلی و 47 اقامتگاه دولتی در سواحل خزر در این استان وجود دارد که بیشتر آنها پلاژ محسوب می شوند.
همچنین امسال بر اساس اعلام استانداری مازندران در حدود یکصد نقطه از ساحل 338 کیلومتری استان طرح سالمسازی دریا اجرا شده که مسافران و مجاوران در آنجا شنا می کنند .
** برپائی 150 پایگاه سیار در ساحل
معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال 150 پایگاه سیار برای جشن عاطفه ها در نظر گرفته شده که در روز 23 شهریور در پلاژهای ساحلی مستقر می شوند تا کمک های نقدی و غیر نقدی مردم را جمع آوری می کنند .
وی همچنین از استقرار 56 پایگاه ثابت در 56 شهر مازندران به عنوان بخش دیگری از فعالیت کمیته امداد استان برای فراهم کردن زمینه جمع آوری کمک های مردمی در جشن عاطفه ها یاد کرد.
سعادت راه اندازی پویش ' کیف مهربانی ' برای جمع آوری کمک های مردمی در فضای مجازی خبر داد و گفت که هر فرد می تواند با پرداخت اینترنتی 600 هزار ریال ، یک کیف مهربانی بخرد که حاوی 12 قلم نوشت افزار مورد نیاز دانش آموزان است .
وی افزود : افراد نیکوکار همچنین می توانند با پرداخت آنی از طریق شماره گیری (#3*5*011*8877*) به وسیله تلفن همراه ، کمک های خود را برای جشن عاطفه ها واریز کنند.
سعادت شماره کارت (6037691990036154) بانک ملی به نام کمیته امداد را هم از دیگر راههای کمک خیرین برای جشن عاطفه ها معرفی کرد.
وی گفت که جشن عاطفه ها در روزهای 23 و 24 شهریور و 19 مهر به ترتیب در پایگاه ها ، مصلی ها و مدارس برگزار می شود .
هرساله و در آستانه سال تحصیلی با همکاری کمیته امداد و صدا و سیما با استقرار پایگاه های ثابت و سیار جشن عاطفه ها برگزار می شود تا از این طریق کمک های نقدی و غیر نقدی مردم جمع آوری شود .
در جشن عاطفه های پارسال 20 میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی در 300 پایگاه کمیته امداد مازندران جمع آوری شده بود .
هشت هزار و 800 دانش آموز و دانشجو زیر پوشش کمیته امداد مازندران هستند .
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.