به گزارش ایرنا، محمد صیادی روز دوشنبه افزود: شناسایی افراد متمکن خیر و ایجاد منابع درآمدی جدید می تواند علاوه بر گسترش شبکه مشارکت مردمی، در تامین بخشی از نیازهای جامعه هدف و کاهش وابستگی به اعتبارات دولتی موثر باشد.
وی افزایش مشارکت های مردمی را یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و اظهارکرد: این نهاد مقدس به لطف خدا و مشارکت مردم توانسته بسیاری از نیازمندان را زیر پوشش قرار دهد تا چهره فقر در کشور کمرنگ شود.
صیادی تصریح کرد: کمک های مردمی در استان قزوین در قالب طرح های مختلف از جمله احسان دانش آموزی، تاج گل، صدقات، احسان زائر، زکات واجب و مستحبی، جشن رمضان، طرح های برکت، اکرام، کوثر، یاسین، فلاح، ماعون، رضوان، محسنین، مفتاح الجنه، شفا، طاها و احسان دانشجو جمع آوری می شود.
وی افزود: گسترش مشارکت های مردمی از محورهای اساسی این نهاد خدوم است تا بستر خیر و نیکوکاری در جامعه هر چه بیشتر رشد و توسعه پیدا کند.
این مسئول اضافه کرد: با توجه به اساسنامه مصوب کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمک های جمع آوری شده مردم در کمیته امداد براساس موازین شرعی در سر فصل های مختلف شامل خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن، موردی و غیره برای مددجویان تحت حمایت و نیازمندان همان منطقه و استان هزینه می شود.
صیادی ادامه داد: بیشترین کمک های جمع آوری شده از سوی خیران برای رفع مشکلات محرومان در قالب طرح های صدقات، ایتام، اطعام، زکات مال و مستحبی، جشن عاطفه ها، فطریه و کفارات بوده است.
وی افزود: خیرین استان ماهیانه بیش از 36 میلیارد و 700 میلیون ریال به نیازمندان کمک کرده اند که از مبلغ جمع آوری شده بیش از 167 میلیارد و 130 میلیون ریال نقدی و بیش از 72 میلیارد و 520 میلیون ریال غیرنقدی بوده است.
معاون توسعه مشارکت های مردمی استان قزوین همچنین به مشارکت 595 میلیون ریالی دانش آموزان خیر و نیکوکار استان به نیازمندان اشاره کرد و افزود: ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری در بین دانش آموزان می تواند گامی موثر در یاری رساندن به محرومان و نیازمندان باشد.
وی تاکید کرد: مرم نوع دوست استان می توانند با پرداخت الکترونیکی از طریق سرشماره #028*8877* اپراتورهای تلفن همراه، کمک های خود را به نیازمندان براساس نیت خویش مساعدت کرده و یا با مراجعه حضوری به ادارات این نهاد در شهرستان ها کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به نیازمندان اهدا کنند.
24 هزار خانوار شامل 90 هزار مددجو به صورت دایمی و غیردایمی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین هستند که از این تعداد دو هزارو 237 نفر جزو ایتام می باشند که در مجموع 60 درصد در روستاها و 40 درصد در مناطق شهری زندگی می کنند.
7389/ 6128 * خبرنگار: نسرین رحیمی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.