به گزارش ایرنا علی ربیعی شامگاه جمعه در نشست امضای تفاهم‌نامه تکاپو در استان یزد افزود: به این عده تخریب گر باید گفت که آیا رشد اقتصادی که در این سال‌ها محقق شده با دهل زنی دولت اتفاق افتاده است.
وی خاطر نشان کرد: اقدامات و مقایسه آمارها نشان می دهد که دولت مظلوم واقع شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه انتقادها باید منصفانه باشد اظهار کرد: عده‌ای نیز می‌گویند رشد اقتصادی کیفی نبوده و در تلاش هستند که فضای نا امیدی و یأس در کشور ایجاد کنند در حالی که با وجود همه این تلاش‌ها، مشارکت مردم سه درصد افزایش یافته و این نشان دهنده این است که مردم امید پیدا کرده اند.
وی با بیان اینکه افزایش قدرت خرید مردم از جمله اولویت‌های اجرایی دولت تدبیر و امید است افزود: در این دولت 25 درصد در سال اول، 17 درصد در سال دوم و 14 درصد در سال سوم به حداقل‌های حقوق کارگران افزوده شد.
ربیعی ادامه داد: بازنشستگان در دولت قبل 30 درصد کاهش قدرت خرید داشتند اما اکنون 30 درصد افزایش قدرت خرید دارند گرچه باز هم عقبیم اما رشد اتفاق افتاده قابل توجه است.
ربیعی خاطر نشان کرد: در تأمین اجتماعی 20 هزار میلیارد تومان در سال 92 مستمری می‌دادیم که این رقم در سال گذشته 42 میلیارد تومان بوده است و این نشان از رشد میزان پرداخت‌ها است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اگر دولت تدبیر و امید نبود، نرخ تورم از قبل افزایش می یافت افزود: این آمارها واقعی است و شاخص‌های ما همان شاخص‌های قبلی است اما نمی دانیم چرا امروز عده ای در استانه انتخابات این شاخص‌ها را قبول ندارند.
وی افزود:اگر به همان شکل ریزش نیرو سال به سال اتفاق می‌افتاد، اکنون در وضعیت بسیار بدی بودیم اما اکنون سالانه یک میلیون و 300 هزار نیرو وارد بازار کار شود که افزون بر 850 هزار نفر آنها فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند.
ربیعی گفت: هشت سال نیروها را به دانشگاه‌های بزرگ بردند و فارغ‌التحصیلان هشت سال با تأخیر وارد بازار کار شدند و امروز ما باید برای آنها شغل ایجاد کنیم لذا ما مقصر تعداد بالای بیکاران در جامعه نیستیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در دولت قبل نفت و گاز ما توسط دیگران فروش می‌رفت و در شرایطی قرار گرفته بودیم که داشت شرایط نفت در برابر غذا می‌شد، ولی امروز ما را نقد می‌کنند که هواپیما خریدید.
وی با اشاره به وعده های پرداخت یارانه 250 هزار تومانی از سوی برخی افراد گفت: پرداخت چندصدهزار تومان یارانه به مردم و پس گرفتن چهار برابر آن بعد از چند ماه به اشکال مختلف و ایجاد هزینه ، هنر نیست.
ربیعی با ابراز تاسف از برخی انتقادات مغرضانه از دولت تدبیر و امید گفت: رشد حدود 8 درصدی، تورم تک رقمی و اقدام بزرگ در بخش اشتغال دستاورد های بی نظیر دولت یازدهم هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جهت گیری دولت در مورد فقر عقلانی است گفت: این دولت سیاست صدقه را کنار گذاشته و سیاست یارانه، کارانه را دنبال می‌کند.
وی افزود: طی دو سه سال آینده یک برنامه توانمندساز برای قشر کم درآمد و فقرا خواهیم داشت و مباحثی که این روزها در مورد فقرا و نگاه دولت به آنها مطرح می‌شود، منصفانه نیست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر می‌خواهند دولت را نقد کنند حداقل با انصاف صحبت کنند و باید عقلانیت حرف بزنند.
ربیعی در ادامه با بیان این که جهت‌گیری در راستای اعطای تسهیلات باید بیش از پیش کاربردی و راهبردی شود اظهار کرد: امسال سعی شده در مالیات و بخش تأمین اجتماعی حمایت بیشتری از صنایع انجام شود.
وی افزود:سال گذشته در بحث اقتصاد، سال رسیدن به تعادل بود و سه سال تحت فشار زیاد به یک نقطه تعادل رسیدیم ، امسال سال شکوفایی و جهش است و کیفیت رشد به مراتب بهتر و بیشتر خواهد شد.
ربیعی با بیان اینکه ظرف چندماه اخیر ضریب تخریب ها علیه دولت افزایش یافته ،گفت: من واقعا هیچ کنش سیاسی ندارم اما این تخریب ها درد آور است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: من وزیر تولید، کارگران ، فقرا و بیکاران هستم فکر کردم باید کار را بی سرو صدا جلو ببریم اما ظرف این چندماه طرحهای برای فقرا مطرح می کنند که این اتفاقات خوبی نیست و عقلانیت در کشور نیست.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی عصر جمعه وارد استان یزد شدند.
شرکت در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی و انعقاد تفاهم نامه طرح تکاپو از برنامه های سفر یکروزه این دو وزیر است.
در این سفر معاونان 2وزارتخانه و همچنین مدیران شرکت های خصوصی توانمند و فعال در حوزه کسب و کارهای دیجیتال واعظی و ربیعی را همراهی می کنند.
2088/ 5054 خبرنگار: کبری دانشی دهج ** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.