به گزارش ایرنا، محمدرضا صباغیان روز یکشنبه در جلسه هم اندیشی انجمن رشد و توسعه شهرستان بهاباد گفت: در قالب نامه ای از مدیریت عالی استان خواسته شده تا در رابطه با میزان اعتبارات و سهم پرداختی هر شهرستان اطلاعات مورد نیاز در اختیار نمایندگان قرار گیرد.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور همچنین تصریح کرد: در حوزه وظیفه قانون گذاری نمایندگان، 2 طرح به مجلس ارائه شده که یکی از این طرح ها درباره کوچک تر شدن حوزه های انتخابیه و پاسخگوئی وزرا است.
نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم درخصوص تشکیل شوراهای مشورتی در این حوزه انتخابیه یادآور شد: در پنج شهرستان این حوزه انتخابیه شورای مشورتی با حضور افراد نخبه از هر گروه و قشری تشکیل شده تا مشکلات بر اساس اولویت های هر شهرستان و با استفاده از دیدگاه های نخبگان بررسی و در خصوص آنها تصمیم سازی شود.
صباغیان یادآور شد: در کشور ژاپن با حدود 200 سال سابقه مجلس 2500 قانون وجود دارد و این در حالی است که در ایران تعداد قوانین 12 هزار مورد است.
وی گفت: اگر نمایندگان به وظایف ذاتی خود توجه داشته باشند و قانون صحیح وضع کنند و بر آن نظارت دقیق داشته باشند، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود.
نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشوردر نشست انجمن رشد و توسعه بهاباد با اشاره به دیدار خود در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بافق گفت : در سفر وزیر ارتباطات به بافق مسائل پست و مخابرات بهاباد نیز مطرح و از وزیر درخواست شد تا مرکز مخابرات بهاباد به اداره مخابرات با چارت سازمانی ارتقاء یابد و نیروی انسانی مورد نیاز برای اداره پست این شهرستان نیز تامین شود که در این زمینه وزیر قول پیگیری داد.
****
6 جلد از آثار علامه ملا عبدالله بهابادی به چاپ رسیده است
فرماندار بهاباد نیز از چاپ یک جلد از آثار علامه حکیم ملاعبدالله بهابادی خبرداد و اظهار کرد: تاکنون 20 اثر از آثار ملاعبدالله بهابادی شناسایی شده است که 6 اثر آن به چاپ رسیده و کتاب حاشیه ایشان در حوزه های علمیه تدریس شده و کتاب 'درة المعانی' در تفسیر قرآن نیز پس از شناسایی و تصحیح هم اکنون به چاپ رسیده است.
عباس اقبال افزود: اخیراً پنج جلد کتاب در شناسایی و معرفی این شخصیت دینی و علمی به چاپ رسیده که این آثار عبارتند از 'بررسی و تحلیل سیره علمی و عملی'، 'شناخت نامه'، 'مجموعه مقالات' در 2 جلد، 'مجموعه مصاحبه ها، گفتگوها و دیدارها' که این آثار به کوشش دبیرخانه کنگره علامه حکیم ملاعبدالله بهابادی یزدی و با همت و پشتیبانی فرمانداری بهاباد چاپ شده است.
وی تصریح کرد: از کتاب های چاپ شده کتاب 'درة المعانی' اثر علامه آخوند ملاعبدالله بهابادی و مابقی در مورد معرفی شخصیت علمی و عملی ایشان است؛ همچنین 2 جلد از آثار ایشان تحت عنوان التشکیک و ارشاد الاذهان در دست تصحیح است که پس از تکمیل و تصحیح تا پایان خرداد سال جاری چاپ می شود.
اقبال همچنین در خصوص توسعه زیرساختهای شهرستان بهاباد گفت: توسعه هر شهرستان بستگی به زیرساخت ها دارد که توسعه شبکه گاز، 2 بانده شدن جاده بهاباد به بافق و ساخت کارخانه گندله سازی در حال انجام است که با تکمیل این طرح ها شاهد توسعه چشمگیر شهرستان خواهیم بود.
نماینده شهرستان های بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم همچنین از قسمت های مختلف ساختمان تازه ساخت دانشگاه آزاد اسلامی بهاباد دیدن کرد و در آیینی در این دانشگاه با حضور فرماندار، امام جمعه و رئیس انجمن و نخبگان و فرهیختگان بهاباد از میرزا محمد ایمانی بهابادی پیشکسوت تعلیم و تربیت و شاعر برجسته این شهرستان تجلیل به عمل آمد.
6014/ تنظیم و انتشار: کاظم شاملو*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.