به گزارش ایرنا، واعظی پس از شرکت در آیین بهره برداری از 19 طرح مخابراتی شهرستان میبد با حضور در مجموعه بافت تاریخی از نارین قلعه، یخچال، چاپارخانه و موزه زیلوهای تاریخی این شهرستان بازدید کرد.
شهرستان میبد که از نمونه ‌های نادر شهرهای باستانی ایران به شمار می‌ رود دارای آثار باستانی و کهنی از جمله نارین قلعه است که کهن‌ترین سند هویت تاریخی و آغاز شهرسازی در سرزمین یزد است.
بنای تاریخی نارین قلعه بر بالای مرتفع‌ترین پشته گلی طبیعی شهرستان میبد به متراژ 25 متر قرار دارد و یخچال میبد متعلق به دوره صفویه دارای ساختمانی خشت و گلی و از نشانه ‌های تمدن مردم شهرستان میبد است.
چاپارخانه میبد نیز با پیشینه دوره هخامنشی در گذشته ایستگاه مبادله نامه و امانت ‌های مهم بوده و موزه زیلوهای تاریخی میبد هم دارای زیلوهای 600 ساله تا به امروز است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه این بازدیدها با مردم و گردشگران حاضر نیز گفت و گو کرد.
بازدید از شعبه مرکزی پست بانک و پست یزد، افتتاح اینترنت GA، حضور در شورای راهبری ارتباطات و فناوری استان، بازدید از چاپارخانه میبد، گفت و گوی ویژه خبری در شبکه تابان و بازدید از چند طرح مخابراتی از جمله برنامه های سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان یزد است.
واعظی که شامگاه یکشنبه وارد یزد شده، امشب (سه شنبه) به سفر خود پایان می دهد.
7532 / 5054خبرنگار: سعید صادقی مقدم**انتشار : بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.