به گزارش ایرنا، اکرم فداکار دوشنبه شب در نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با ارائه گزارشی از فعالیت های شاخص و برنامه های پیش روی این حوزه در استان یزد افزود: سرمایه نیروی انسانی و ظرفیت های فناور محور در استان زمینه موثری برای رشد صنعت سبز به وجود آورده است.
وی با یادآوری رتبه های ملی استان در زمینه فعالیت های دانش محور ادامه داد: با هم افزایی دانشگاه یزد و سایر نهادهای اجرایی و موثر در استان یزد می توانیم شاهد رشد و پویایی زمینه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات باشیم.
فداکار اضافه کرد: نمود همه فعالیت های شهر دیجیتال در استقرار شهر هوشمند متبلور شده که رونمایی سند آن در شهر یزد زمینه تحقق این موضوع را فراهم ساخته است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اسناد بین المللی و مطالعاتی که در زمینه شهر هوشمند مبتنی بر همه شاخص ها از جمله اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی صورت گرفته، شرایط تبدیل یزد به شهر هوشمند وجود دارد.
فداکار خاطرنشان کرد: در زمینه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات از بعد کمی در استان مشکلی وجود ندارد و باید توجه و برنامه ریزی ها به سمت کیفی سازی معطوف شود.
دبیر شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری شاخص های ارتباطی روستاهای استان گفت: توسعه تلفن ثابت و همراه، ساماندهی دفاتر ارتباطات و فناوری ارتباطات (ICT) و پست بانک روستایی نیازمند حمایت دولت و حضور بخش خصوصی است تا بتوان در روستاهای بیشتری از استان نیز شاهد امکانات بیشتر و کارآمدتری باشیم.
وی با بیان زمینه های مورد نیاز و قابلیت های استان در حوزه ICT برای برنامه های آینده نگر افزود: پیوند گردشگری از جمله گردشگری سلامت با حوزه فناوری ارتباطات اثرات مثبتی در رونق اقتصادی و اشتغال به همراه دارد.
در نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد سیدمحمد میرمحمدی استاندار، محمدرضا تابش و سیدابوالفضل موسوی نمایندگان اردکان و یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاهها و نهادهای مرتبط و بخش خصوصی نیز حضور داشتند.
7532 / 5054خبرنگار: سعید صادقی مقدم**انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.