وجیه الله نوروزی روز دوشنبه در ستاد مراسم اربعین حسینی و برپایی موکب شهرستان ابهر در مسیر پیاده روی اربعین، افزود: مراسم بزرگ و جهانی اربعین حسینی را مردم اجرا می کنند و از منابع دولتی هیچ ه‍زینه ای صرف بر پایی این گردهمایی عظیم فرهنگی و معنوی نمی شود.
وی با تاکید بر ثبت بیلان کاری توسط هیأت ها، تصریح کرد: خوشبختانه موکب شهرستان ابهر به عنوان یک موکب شناسنامه دار خدمات بسیار ارزنده ای را به کمک خیران و خادمان اباعبدالله الحسین به زوار اربعین حسینی  در سال های گذشته ارائه کرده و عملکرد مالی شفافی داشته است.
سرپرست فرمانداری ابهر تاکید کرد: ستاد اربعین و موکب های آن فقط برای مراسم اربعین نیست و در گرفتاری ها همیشه در کنار مردم بوده است که در سیل سال جاری شاهد خدمت رسانی این موکب ها بودیم و این ظرفیتی بسیار قوی برای کشور است.
نوروزی بیان کرد: امسال کمک های مردمی هر شهرستان در یک حساب جداگانه واریز می‌شود و علاوه بر آن  خیران و واحدهای تولیدی و صنعتی که قصد مشارکت در این مراسم را دارند می‌توانند کمک های خود را به صورت اقلام مورد نیاز اهدا کنند.
وی عنوان کرد: موکب های ایرانی در کنار موکب های عراقی موجب نزدیک شدن فرهنگ های دو کشور شده و لازمه تقویت این امر تنظیم پیوست های فرهنگی است.
این مسئول اظهار داشت: نقش  رسانه ها  در مخابره کردن مراسم اربعین، بزرگترین اجتماع انسانی دنیا بسیار مهم است و همچنین می‌توانند با ثبت لحظه های بی بدیل موکب ها در خدمت رسانی به زوار، موجب انتقال تجربیات برای سال های آینده شوند.
نوروزی با اشاره به مساعدت های اداره میراث فرهنگی در طرح توسعه امامزاده اسماعیل شناط، خاطرنشان کرد: این مکان می تواند محلی مناسب برای برگزاری برنامه‌ها و عزاداری های متمرکز باشد که خروجی خوبی خواهد داشت.
وی یادآور شد: موضوع مردمی بودن مراسم اربعین نباید فراموش شود چراکه مردم هم راضی به ورود دولت به این برنامه ها نیستند و ترجیح می‌دهند اعتبارات دولتی در  جای دیگری هزینه شود و گره از مشکل مردم باز کند.
۹۵۵۶ /۳۰۸۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.