به گزارش ایرنا، مهران اوچی اردبیلی روز یکشنبه در جریان بازدید مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اردبیل از این مرکز افزود: با توجه به امکانات و ظرفیت‌های مرکز درمان قفقاز، دغدغه‌ای در حوزه درمان زوجین نابارور وجود ندارد.

او اظهار داشت: میزان موفقیت درمان در مرکز درمان ناباروری قفقاز با استاندارد مراکز درمان ناباروری و نازایی تطابق دارد و تمام تکنولوژی‌های درمانی مورد نیاز بومی‌سازی شده است.

وی از تشکیل ۳۷ هزار پرونده در این مرکز خبر داد و گفت: در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل خدمات کمک باروری از جمله میکرواینجکشن(ICSI)، تلقیح آزمایشگاهی(IVF)، نگهداری جنین، اسپرم و تخمک، انتقال جنین فریز شده و تلقیح داخل رحمی (IUI)به صورت تخصصی به زوجین مراجعه کننده ارائه می‌شود.

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه در این مرکز خدمات مشاوره‌ای ژنتیک، مامایی، تغذیه و روان‌شناسی نیز ارائه می‌شود، ادامه داد: این مرکز با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و دوره‌دیده پژوهشگاه رویان و استفاده از بروزترین امکانات، خدمات درمانی را با بهترین کیفیت به مراجعان ارائه می‌کند.

وی بیان کرد: در راستای قرارداد منعقده با شرکت خدمات بیمه بنیاد برکت، زوج‌های روستایی و عشایری معرفی شده، خدمات درمانی را با تعرفه مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت می‌کنند. 

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل همچنین با بیان اینکه نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را در اردبیل آغاز کرده افزود: بدنبال کسب نتایج ارزشمند در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با استفاده از سلول‌های بنیادی، تشکیل بانک‌ نگهداری خون بند ناف مورد توجه قرار گرفت که استان نیز از این ظرفیت بهره‌مند است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی بصورت دانش‌بنیان و دانش‌محور پیش می‌رود که این امر به توسعه استان خواهد انجامید.

حسین دشتی افزود: با فعالیت‌ مرکز درمان ناباروری قفقاز و حمایت‌هایی که از زوجین در این مرکز صورت می‌گیرد، هزینه‌های درمانی زوجین کمتر شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل گفت: اعطای تسهیلات کم‌بهره برای درمان ناباروری زوجین نیازمند از سوی این اداره کل در استان سرعت می‌گیرد.

دشتی با بیان اینکه امیدواریم همکاری جهاد دانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی (ره) منجر به توسعه استان و نتایج آن در جامعه منعکس شود، اظهار داشت: فعالیت جهاد دانشگاهی استان در حوزه سلامت، منجر به بومی‌سازی و تسهیل درمان ناباروری در استان شده است.

او به اجرای طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" در اردبیل توسط جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: با توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد اشتغال در استان فراهم خواهد شد.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.