به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو روز جمعه در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان گرمی افزود: پنج هزار میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات برای آبرسانی به روستاهای استان اختصاص یافته و آب شرب موردنیاز روستاهای مشکل‌دار گرمی مغان نیز بزودی برطرف خواهد شد.

وی گفت: آب روستاهای شهرستان گرمی از سه منبع تازه‌کند ، شهید بالازاده و موران قابل تامین است و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ به این طرح‌ها اختصاص یافته است.

بهنامجو همچنین با اشاره به اینکه مهاجرت معکوس در فصول کاری به شهرستان گرمی اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: برای پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها به شهرها و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ باید زیرساخت‌های اساسی تامین شود و اولویت اصلی دولت نیز بر تامین اساسی این زیرساخت‌ها متمرکز شده است.

استاندار اردبیل افزود: آزاد سازی زمین‌های منطقه آزاد تجاری در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی متبوعه قرار گرفته است.

رئیس شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: مطالعه ۱۴۵ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی گرمی و امکان‌سنجی انجام و از سه راهی‌صحرا تا بیله‌سوار دارای ردیف ملی شده است.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته تنها ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده ، گفت: با پیگیری‌های مجدانه و افزایش اعتبار عمرانی برای استان ۳۵۰ کلیومتر در سه سال آینده بزرگراه احداث می‌شود و نقاط حادثه خیز جاده‌ها شناسایی و تعریض می‌شود.

او با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۰ آخرین وضعیت ۷۴۰ کیلومتر از راه‌های دارای اولویت استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، تشریح کرد: طبق جدول زمان‌بندی باید به میزان مسافت بزرگراه‌ها افزوده شود.

بهنامجو با بیان اینکه مجوز اولین مجموعه تولیدی قبل از آمدن سرمایه‌گذار آماده شده، افزود: مجوز شرکت شیرآلات آویسا در ۲ هفته با هماهنگی دستگاه‌های متولی حتی بدون حضور سرمایه‌گذار در محل صادر شد و امروز شاهد عملیات اجرایی این پروژه در شهرک صنعتی شهر گرمی هستیم.

رئیس جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل همچنین آینده شهرستان گرمی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سد گیلارلو می‌تواند به قطب گردشگری در شمال استان تبدیل شود و ۲۰ میلیاردریال نیز برای اجرای فاز اول حاشیه این دریاچه اعتبار تخصیص یافته است. 

او با اشاره به اینکه پایاب سد عمارت هنوز تعیین نشده است، گفت: بعد از پایان عملیات اجرایی این سد علاوه بر حق آبه کشاورزان اولویت اول تامین آب منطقه آزاد تجاری، بخش صنعت و آب شرب شهرستان گرمی است.

گرمی مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.