بازدید چند ساعته خبرنگاران اردبیل از شهرک صنعتی شماره یک اردبیل به همراه مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان تجسم واقعی رونق تولید را در واحدهای تولیدی این شهرک عینیت بخشید.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این بازدید که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تدارک دیده شده بود، خبرنگاران با حضور در کارگاه مونتاژ گوشی‌های تلفن همراه و تبلیت از نزدیک با روند کاری این واحد تولیدی آشنا شدند.
در این واحد تولیدی که از اردیبهشت ماه سالجاری کار تولید و مونتاژ گوشی و تبلت را آغاز کرده 9 نفر به صورت مستقیم مشغول کار هستند که به گفته مدیر این واحد تولیدی در روزهای اوج تولید میزان اشتغال آن به 25 نفر نیز افزایش می‌یابد.
تولید گوشی‌های سبک، هوشمند و تبلت در این واحد تولیدی در نوع خود ممتاز بود به طوری که تاکنون بیش از 8 هزار دستگاه از این محصولات تولید و با قیمت ارزان روانه بازار شده است.
مهدی احمدی مدیر واحد تولیدی گوشی و تبلت در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل که در چند ماه گذشته این واحد تولیدی را از رکود خارج و به چرخه تولید پیوسته است، اظهار کرد: ما با آورده اولیه 3 میلیارد تومان این واحد تولیدی را در اردبیل راه‌اندازی کردیم که با قول مساعد رئیس سازمان صمت استان اردبیل قرار شده از محل تبصره 18 میلغ یک میلیارد تومان سرمایه ثابت و یک میلیارد تومان نیز تسهیلات سرمایه در گردش به این واحد تولیدی اختصاص یابد.

وی از صادرات محصولات تولید شده در این واحد تولیدی به سایر شهرستان‌های کشور نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر محصولات تولیدی این واحد تولیدی بازار فروش مناسبی را در سطح استان دارد که با حمایت‌های صادقی رئیس سازمان صمت ما امیدوار به ادامه روند تولید در این واحد هستیم.
 
صادرات محصولات دانش بنیان تولید شده در اردبیل به اقصی نقاط کشور

مقصد بعدی خبرنگاران در این بازدید کارگاه تولیدی پاور بانک و قطعات الکترونیکی گوشی‌های همراه بود که در دو فاز فعال بوده و در ماه‌های آینده قرار است سه فاز فعال به این واحد افزوده شده و مسیر توسعه و رونق این واحد هموار گردد.

محمد نوری مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه محصولات این کارگاه به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود، گفت: ما اولین تولیدکننده برند پاور بانک در کشور هستیم که با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل موفق شدیم در قالب شرکت رسا صدرا سبلان الکترونیک سالانه بالغ بر 180 هزار دستگاه را تولید و روانه بازار کنیم.

وی از هزینه کرد 2 میلیارد تومان در قالب آورده بخش خصوصی در این واحد تولیدی خبر داد و گفت: مقرر شده از محل تبصره 18 وام ارزن قیمت 12 درصدی به این واحد تولیدی اختصاص یابد که با تخصیص 2 میلیارد تومان دیگر از این محل فازهای بعدی این واحد تولیدی راه‌اندازی خواهد شد.
اما خبرنگاران در این بازدید چندساعته در کارگاه تولیدی ظروف یکبار مصرف با برند سبلان حاضر شدند که این واحد تولیدی با حمایت سازمان صمت استان اردبیل و با سرمایه‌گذاری گروه تولیدی فتحی احیا شده و در حال حاضر بالغ بر 7 نفر به طور مستقیم و 20 نفر به صورت غیرمستقیم با این مجموعه تولیدی همکاری می‌کنند.
علی فتحی مدیر این واحد تولیدی با اشاره به اینکه ماهانه بیش از 20 تن مواد اولیه پتروشیمی به عنوان خوارک این واحد تولیدی وارد کارگاه می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از 40 سال است که در این صنعت مشغول تولید هستیم که با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل رونق و شکوفایی را در این واحد تولیدی در اردبیل شاهد هستیم.
در سال رونق تولید تحرک واحدهای تولیدی و صنعتی افق روشنی را رد تحول اقتصادی استان اردبیل ترسیم کرده به طوری که در سال‌های آینده با تقویت و تشدید این حمایت‌ها انتظار می‌رود صنعت نوپای این استان در مسیر تحولی جدی قرار گیرد تا با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران فرصتی استثنائی در شتاب‌بخشی به این بخش فراهم آید.
گرچه واحدهای تولیدی استان اردبیل عمدتا واحدهای کوچک و متوسط هستند اما در همین واحدها با تکیه بر نیروهای جوان و خلاق دانشگاهی و آینده‌دار می‌توان به تقویت صنایع جدید با ارزش افزوده بالا امیدوار بود تا در مسیر رقابت با سایر استان‌ها اردبیل بتواند در این Hightechnologhi گوی سبقت را از سایر مناطق کشور برباید.
مرتضی فهیمی، مدیر شرکت تولید قطعات پکیج و شیرآلات نیز به خبرنگاران گفت: این واحد تولیدی حدود ۳ ماه گذشته با رفع موانع و مشکلات موجود مجددا وارد چرخه تولید شده و در پی آن زمینه اشتغال ۱۴ نفر در این واحد فراهم شده است.
وی افزود: این واحد تولیدی یکی از واحدهای تولیدی منحصر بفرد در شمال‌غرب کشور بوده که با ۱.۵ میلیارد تومان سرمایه اولیه مجددا وارد چرخه تولید شده است و محصولات تولیدی در این واحد صنعتی به اکثر استان‌های کشور ارسال می‌شود و در صورت ارائه تسهیلات بانکی مناسب میزان اشتغال‌زایی این واحد تولیدی تا سه برابر افزایش می‌یابد.
 
34 درصد واحدهای تولیدی اردبیل راکد و نیمه فعال است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این بازدید اظهر کرد: بیش از 34 درصد واحدهای تولیدی استان اردبیل راکد و نیمه فعال است که در سال رونق تولید تمرکز ما فعال کردن این واحدهاست.
رامین صادقی با اشاره به اینکه یک هزار و 145 مجوز بهره‌برداری در اردبیل صادر شده است، خاطرنشان کرد: از این رقم بالغ بر 397 واحد غیرفعال است که 158 واحد غیرفعال با ظرفیت اشتغالزایی یک هزار و 680 نفر توانایی احیا و ورود به چرخه تولید را دارد.
وی با بیان اینکه برای احیای این واحدها از محل تبصره 18 بالغ بر 290 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: این تسهیلات با سود 12 درصد در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد که امیدواریم با ادامه این روند زمینه شکوفایی اقتصادی و رونق تولید در اردبیل فراهم آید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از بازدیدهای مکرر اعضای ستاد تسهیل استان اردبیل از واحدهای راکد خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده تا پایان سال 60 درصد واحدهای راکد به چرخه تولید بازگردند.
صادقی تثبیت اشتغال را از مؤلفه‌های مهم تحقق رونق تولید دانست و افزود: با تلاش مسئولان استانی تا چند ماه آینده بالغ بر 20 واحد تولیدی را احیا می‌کنیم که در راستای همین بازدیدها از 34 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال بازدید به عمل آمده و در راستای رونق این واحدها و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت قول مساعد داده شده است.
 
صدای چرخ‌های اقتصاد اردبیل شنیده می شود

واحدهای تولیدی اردبیل در شهرک صنعتی شماره یک در سکوت و آرامش به عنوان بازوی پرتوان تولید و اقتصاد استان چرخ تولید این منطقه را با تکیه بر توان داخلی و نیروهای بومی به حرکت درآورده‌اند، اما نیاز است تا در این نابسامانی اقتصادی کشور بیش از پیش مسئولان به داد این واحدهای تولیدی رسیده و آب در آسیاب رونق و شکوفایی آنها بریزند.
در بازدید از تمام واحدهای تولیدی آنچه که بیشتر از همه ظهور و بروز داشت رضایت تولیدکنندگان و صاحبان واحدهای تولیدی از مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بود که همگی به نیکی از فعالیت‌های رامین صادقی سکاندار این سازمان یاد می‌کردند.

تداوم این روند حمایتی در استان بی‌شک زمینه‌ساز بسیاری از توفیقات اقتصادی در استان خواهد شد و صدای چرخ‌های گوش‌نواز اقتصاد اردبیل از جای جای این واحدهای تولیدی به گوش خواهد رسید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.