رامین صادقی روز یکشنبه در بازدید از واحدهای تولید ی شهرک صنعتی شماره یک اردبیل افزود: براساس آمار در مجموع  ۳۴ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل غیرفعال است که از بین آنها  ۱۵۸ واحد تولیدی و صنعتی قابل احیا شناسایی شده است.

وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی با راه اندازی این  ۱۵۸ واحد تولیدی و صنعتی هزار و ۶۸۰ نفر در این استان اشتغال خواهند داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: احیای این واحدها مورد توجه دولت قرار گرفته و از محل تبصره ۱۸ تسهیلات  یارانه دار با ۱۲ درصد سود بانکی دریافت خواهندکرد.

صادقی ادامه داد: این واحدها ۲هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار دریافت خواهند کرد و پیش بینی شده تا پایان سال ۶۰ درصد آنها راه اندازی شود.

وی اظهار داشت: اختلاف شرکا،بدهی به بانک ها و تملک برخی واحدها  از سوی بانک ها،مشکلات سرمایه درگردش و برخی مسایل حقوقی از جمله دلایل راکد ماندن طرح ها و واحدهای تولیدی استان است.

صادقی بیان کرد: مشکلی درباره استمهال بدهی در استان وجود ندارد و بانک ها در استمهال بدهی مساعدت بیشتری دارند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت اردبیل با اشاره به مشکل تهیه مواد اولیه وارداتی برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استان بیان کرد: نسبت به رفع موانع موجود و راهکارهای مناسب برای تسهیل خرید و انتقال مواد اولیه و دستگاه های مورد نیاز این گونه واحدها اقدام لازم صورت گرفته است.

او اضافه کرد: امسال از ۳۴ تعداد واحد تولیدی راکد و غیرفعال در استان بازدید شده  و ۲۰ مورد آن به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان اردبیل به همراه خبر نگاران از  واحد تولیدی همراه باتری،کارگاه الکترونیک پردازش آژند،تولیدی قطعات شیرالات و تولید ظروف یک بار مصرف  بازدید و مشکلات آنها را بررسی کرد.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.