رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: 43 پروژه عمرانی نیمه تمام در استان اردبیل در سالجاری آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، داود شایقی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشور و نشست مشترک اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: ترکیب جمعیتی استان 68 درصد ساکن در شهرها و 32 درصد ساکن در روستاها هستند به طوری که بعد خانوار در این استان 3.4 دهم خانوار است و رشد جمعیت در این استان 1.63 درصد است.
وی با بیان اینکه 33 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی، 24 درصد در بخش صنعت و 41 درصد نیز در بخش خدمات است، خاطرنشان کرد: استان اردبیل در بخش کشاورزی و در تولید گندم آبی رتبه 6، دیم رتبه چهار، عدس رتبه یک، کلزا رتبه پنجم، سویا نیز رتبه اول و سیب زمینی رتبه دوم را دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: از نظر تولید ناخالص ملی سهم استان اردبیل 1.31 درصد و درآمد سرانه مردم این استان نیز 10 میلیون تومان است در حالی که در کشور این رقم 15 میلیون تومان می‌باشد.
شایقی ضریب اشغال تخت‌های هتل و مراکز اقامتی استان را 60 درصد با بیش از 3 هزار تخت فعال اعلام کرد و گفت: در این استان 164 بنای تاریخی، 8 موزه، 11 نمایشگاه صنایع دستی و ... وجود دارد به طوری که صنعتگران این استان در 61 رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند.
وی میزان صادرات کالاهای غیرنفتی استان را 44 میلیون دلار و صادرات چمدانی را 32 میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: در سال گذشته ما 27 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی را با 225 مصوبه برگزار کردیم به طوری که 33 پروژه عمرانی نیز به بخش خصوصی واگذار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: سال قبل 123 پروژه اقتصاد مقاومتی تعریف شد که از بین آنها فرش دستبافت اردبیل به عنوان پروژه برتر اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شد.
شایقی ادامه داد: در سالجاری نیز تاکنون 7 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی نیز با 65 مصوبه برگزار شده که ما واگذاری 43 پروژه عمرانی را به بخش خصوصی پیگیری می‌کنیم.
وی از ثبت 17 پروژه در سامانه تیپا خبر داد و بیان کرد: از جمله این پروژه‌ها تکمیل تخت‌های بیمارستانی، توسعه 700 هکتار باغات، فعالسازی 50 واحد راکد، تکمیل 18 کیلومتر بزرگراه به همراه راه‌اندازی 8 واحد اقامتی در استان است که در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به بهره‌برداری می‌رسد.
 
حفظ تولید و اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی تمرکز اصلی ماست

معاون اقتصادی استاندار اردبیل نیز در این جلسه در سخنانی اظهار کرد: با تدبیر استاندار اردبیل برگزاری جلسات راهبری اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های مختلف را شاهد هستیم که حفظ تولید و اشتغال بنگاه‌های اقتصادی موجود مدنظر است به طوری که در حمایت از این واحدها هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار این مجموعه‌های اقتصادی قرار می‌گیرد.

ارژنگ عزیزی خاطرنشان کرد: اولویت دوم ما احیای واحدهای راکد است که در این زمینه امسال تلاش می‌کنیم 158 واحد را با تزریق 2900 میلیارد تومان تسهیلات به چرخه تولید بازگردانیم.

وی به واحدها و طرح‌های نیازمند تسهیلات و ضرورت تکمیل آن اشاره کرد و گفت: برای این طرح‌ها 400 میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز است که امیدواریم بانک‌های عامل در پرداخت این منابع پیشقدم شوند.
عزیزی ادامه داد: انتظار ما این است که بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی در 6 ماهه اول سال تسهیلات موردنظر را پرداخت کنند و در کنار آن هر چه سریعتر منابع تبصره 18 ابلاغ شده و واحدهای تولیدی ما از آن بهره‌مند شوند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.