رقیه یادگاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح هایی که به بخش خصوصی واگذار می شود با کیفیت بالاتر و در کوتاه مدت به نتیجه می رسد و حجم بالای طرح های نیمه تمام از دولت های قبل تنها با مشارکت هدفمند بخش خصوصی تکمیل می شود.
وی بیان کرد: دولت واگذاری 6 هزار پروژه نیمه تمام را به بخش خصوصی هدفگذاری کرده است که این طرح ها با استفاده از تسهیلات بانکی به اتمام می رسد.
یادگاری اظهار کرد: در این راستا 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که سهم خاصی نیز برای استان ها پیش بینی نشده و هر استانی که بتواند سریع تر عمل کند از تسهیلات بیشتری بهره مند می شود.
وی گفت: دولت تدبیر و امید 200 هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش برای 10 هزار واحد نیمه فعال که پایین تر از ظرفیت کار می کند و می توانند اشتغال جدید ایجاد کنند در نظر گرفته است که این مهم نیز به استان ها ابلاغ شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اضافه کرد: یک و نیم میلیارد دلار نیز برای رونق کسب و کارهای خرد و اشتغال روستایی از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده اما هنوز دستور العملی به استان ها ابلاغ نشده است که با کلید خوردن این حوزه جهش موثر در رونق اقتصادی شکل می گیرد.
یادگاری عنوان کرد: دولت همه تلاش خود را به کار گرفته تا طرح های جدید که ضرورت ندارد را آغاز نکندد و گام های بلندی برای تکمیل طرح های نیمه تمام که از دولت های گذشته بلاتکلیف مانده ، برداشته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی افرود: پرداخت مطالبات به سیستم بانکی، پیمانکاران و تامین اجتماعی از دیگر سیاست های مهم دولت تدبیر و امید است و در برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی، بندهایی را برای پرداخت بدهی به بخش های غیر دولتی در نظر گرفته است.
یادگاری گفت: استان مرکزی نیز مانند سایر مناطق کشور دارای شمار زیادی طرح نیمه تمام از دولت های قبل دارد که بیشتر آن ها مربوط به طرح های ورزشی است که بدون حساب و برنامه خاص در روستاهای مختلف و محل های نزدیک به هم آغاز شده و بلا تکلیف مانده است.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید 10 درصد از اعتبارات را برای ایجاد طرح های جدید اختصاص داده که این طرح ها باید بر اساس ضرورت و داشتن تمام توجیح ها و تشخیص کمیسیون ماده 215 ایجاد شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی ادامه داد: در این راستا طرح هایی با ارزش زیر 10 میلیارد ریال در کمیسیون 215 استان مرکزی و طرح های بالای 10 میلیارد ریال در کمیسیون 215 برنامه و بودجه کشور تصمیم گیری می شود.
یادگاری بیان کرد: پارسال 2 هزار و 200 طرح در این استان وجود داشت که حدود 800 طرح آن نیمه تمام بود و بقیه مستمر بودند که نیاز تعمیر، تجهیز، نگهداری یا سایر موارد داشتند.
وی اظهار کرد: بیشتر طرح های به جا مانده از دولت های نهم و دهم در استان مرکزی از پیشرفت فیزیکی پایینی برخوردار بودند که شمار زیادی از این طرح ها با تلاش های دولت تدبیر و امید به نتیجه رسیده و تکمیل شده و بخش زیادی نیز از پیشرفت های فیزیکی بالا برخوردار شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی اضافه کرد: ساماندهی نیروهای انسانی از دیگر برنامه های مهم دولت است زیرا در این راستا نیز دولت های نهم و دهم شمار زیادی نیروی قرارداد خلاف قانون جذب کرد که مشکلات زیادی را برای دولت یازدهم به وجود آورد.
یادگاری گفت: در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید به هیچ عنوان نیرویی خارج از قاعده و بدون مجوز در این استان به کار گرفته نشده است.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت ست.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.