استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب اسناد خزانه به این استان جذب شد .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد حسین کلانتری در سومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود:‌ ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب اسناد خزانه به کهگیلویه وبویراحمد اختصاص داده شد که با همت دستگاه‌های متولی قبل از موعد مقرر جذب شد .

وی اظهارکرد: از مجموع این اعتبارات ۲۳۰ میلیارد تومان آن دریک ماه گذشته توسط دستگاه‌های اجرایی استان جذب شد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید از همه‌ ظرفیت‌ها برای توسعه‌ی پایدار در استان استفاده کرد که جذب مابقی اعتبارات اسناد خزانه توسط مدیران قابل تقدیر است .

کلانتری با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان برای انجام مطالعات تصریح کرد: اینکه طرح‌های مطالعاتی به سایر استان‌ها و مراکز عملی ارسال شود پذیرفته نیست چرا که در دانشگاه یاسوج ۹۰۰ استاد عضو هیات علمی فعالند که تعدادی از آنان از چهره‌های علمی هستند .

وی پیوند صنعت با دانشگاه را ضروری عنوان و ادامه داد: غیر از مطالعات موارد خاص که می توان با دعوت از سایر کارشناسان به استان فرایند آن را انجام داد باید با بهره گیری از ظرفیت علمی استان و تحکیم ارتباط صنعت و دانشگاه به توسعه‌ صنعتی استان کمک کرد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین به واگذاری اراضی برای اجرای طرح‌های اقتصادی اشاره و عنوان کرد: باید تمام فرایند تحویل این اراضی یا تغییر کاربری به تایید کارگروه‌های مربوطه برسد .

وی از مدیران دستگاه‌های متولی توسعه اقتصادی استان خواست با حمایت از این طرح‌ها فرصت‌های ذی قیمت اقتصادی را در استان فراهم کنند .


همچنین حسن نوروزی، رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با تشریح آیین نامه‌ی جدید شورای برنامه ریزی گفت: برمبنای مصوبات اخیر هیات وزیران برای چابک سازی شورای برنامه ریزی و توسعه‌ استان‌ها تعداد کار گروه‌های ذیل این شورا از ۱۲ کارگروه به ۴ کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری، فرهنگی و خانواده، زیر بنایی توسعه‌ی روستایی عشایری و آمایش و شورای آموزش پژوهش و فناوری کاهش یافت .

وی همچنین به مصوبه‌ی الحاق ۷ روستای پیرامونی شهر یاسوج از جمله "بلهزار "و "مادوان "اشاره و اظهارکرد: برای باز نگری طرح‌های هادی در این روستا‌ها موافقت شد .

نوروزی توسعه‌ اقتصادی استان را اولویت مهم دولت عنوان و تصریح کرد: شورای برنامه ریزی و توسعه‌ی استان با اجرای ۷ طرح اقتصادی اشتغال زا در دو حوزه‌ی نیرو و گردشگری موافقت کرد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در ضرب العجلی 6 ماهه به سرمایه گذارانی که متقاضی اجرای طرح‌های مختلف با استفاده از تغییر کاربری اراضی یا منابع ملی هستند خواست به عملیاتی کردن طرح‌های پیشنهاد شده اقدام کنند که در غیر این صورت تمام امتیاز‌های داده شده لغو خواهد شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.