به گزاش روز چهارشنبه ایرنا، سخاوت بیرامی در حلسه شورای آموزش و پرورش خلخال افزود: دانش آموزان این شهرستان علاوه براینکه  موفق به کسب رتبه نخست  استان شدند نمرات کسب شده  آنها نیز بالاتر از  میانگین کشوری بوده است.

وی گفت: امسال در راستای اجرای سیاست توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی  رشته علوم انسانی به‌عنوان اولویت اول ثبت‌نام رشته‌های تحصیلی انتخاب شده اما این شهرستان با توجه به مشکل نیروی آموزشی  با محدودیت هایی در پذیرش دانش آموزان مواجه بوده و ثبت نام با حفظ تراز بالای علمی صورت خواهد گرفت.

او اظهار کرد: درحال حاضر ۶۰ درصد از دانش‌آموزان این شهرستان در رشته‌های نظری و ۴۰ درصد دررشته‌های فنی وحرفه‌ای و کارو دانش مشغول  به تحصیل هستند.

در این جلسه فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش خلخال نیز گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی و امکانات آموزشی در رشته علوم انسانی و ظرفیت محدود مدارس پذیرش با رعایت توزیع متوازن صورت گیرد.

فریدون بابایی  با توصیه به اولیای دانش آموزان جهت پرهیز از  اصرار وتحمیل رشته خاص به فرزندان بدون توجه به علاقه آنها اظهار کرد: در انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان را صاحب اختیار بگذارید تا در آینده دچار مشکل نشده  و مخالف میل باطنی و زیر فشار تحمیلی اولیا ادامه تحصیل ندهند.

۷۱۱۹/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.