به گزارش ایرنا ، جواد زنجانی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش افزود: نیمی از فعالیت‌ های آموزشی و پرورشی استان در اردبیل متمرکز شده و افزایش مهاجرت و جمعیت دانش‌ آموزی نیز تامین نیاز فضاهای آموزشی به ویژه در شهرک ‌های تازه تاسیس را ضروری کرده است.
وی با بیان اینکه در این شهرک ‌ها کاربری ‌های عمومی اعم از کاربری فرهنگی ، آموزشی و بهداشتی نادیده گرفته شده اظهار داشت: تامین و تجهیز مدارس ضرورت دارد و در این مسیر باید از همه ظرفیت‌ های خیرین و اعتبارات دولتی و بخش خصوصی استفاده کنیم.
زنجانی افزود: احداث مراکز فرهنگی - تربیتی ، آموزشی و ورزشی در راستای نشاط آفرینی دانش‌ آموزان باید در صدر برنامه‌ های مسئولان قرار بگیرد.
او گفت: امسال 80 میلیارد ریال برای تعمیر و تجهیز واحدهای آموزشی اردبیل اعتبار اختصاص یافت و تا شروع سالتحصیلی جدید 22 باب مدرسه و فضاهای تربیتی و ورزشی در اردبیل به بهره برداری می رسد.
62 درصد از مدارس و فضاهای آموزشی این استان استاندارد بوده و 38 درصد نیاز به تخریب ، بازسازی و استاندارد سازی دارند.
برای اجرای طرح های تخریب ، بازسازی و مقاوم سازی 38 درصد از فضاهای آموزشی در استان یک هزار و 500 میلیارد اعتبار نیاز است و در صورت تامین این اعتبار می توان به استاندارد سازی تمام فضاهای آموزشی موجود مورد استفاده امیدوار بود.
به دلیل وجود مشکلات فضای آموزشی در برخی از مدارس استان اردبیل هنوز کلاس های درس بصورت 2 نوبته برگزار می شود طوری که در پارس آباد 55 درصد مدارس ، در مشگین شهر 50 درصد مدارس ، در اردبیل 30 درصد ، در نمین 10 درصد و در گرمی 6 درصد مدارس دو نوبته است که برای خروج این مدارس از 2 نوبته باید فضاهای آموزشی جدید احداث شود.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.