به گزارش ایرنا، اقبال عباسی عصر یکشنبه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای رفع این کمبود باید از ظرفیت خالی نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات سایر مراکز شامل غیرانتفاعی و دانشگاه های علمی و کاربردی بهره گرفت.
وی افزود: تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام با هدف تامین تجهیزات مورد نیاز و رفع بخشی از این کمبود باید در اولویت قرار گیرد.
عباسی تصریح کرد: برگزاری نشستی با خیران مدرسه ساز و هدایت آنان به سمت و سوی تلاش برای حرفه آموزی و همچنین کمک آنان به منظور تجهیز مدارس در کنار مدرسه سازی مورد توجه مسئولان باشد.
وی یادآور شد: ارائه حرفه آموزی به دانش آموزان دبیرستانی یکی از بهترین راهکارهای ایجاد شغل در دوران پس از تحصیل است.
رئیس شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استفاده صحیح دانش آموزان از فضای مجازی یکی از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش است.
وی گفت: به همین منظور مسئولان آموزش و پرورش موظفند اطلاع رسانی در حوزه فضای مجازی را افزایش دهند تا دانش آموزان در مواقع بیکاری با فرا گرفتن مهارت بتوانند فعالیت های مطلوب تر و مفیدتری انجام دهند.
عباسی تاکید کرد: محدود کردن حوزه های آموزش، سیاست و ورزش برای جوانان مناسب نیست، بلکه بایستی راهکارهای کسب درآمد از این حوزه ها به دانش آموزان آموزش داده شود.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: استقرار پایه 12 به دوران تحصیلی دانش آموزان، آموزش و پرورش را با چالش های نیروی انسانی، فضای آموزشی و تجهیزات مواجه خواهد کرد.
بهروز امیدی به تحصیل 192 هزار دانش آموز در مدارس دولتی، غیردولتی و بزرگسال چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: از این تعداد 160 هزار دانش آموز در مدارس دولتی زیر نظر 10 هزار معلم مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به ورود 6 هزار دانش آموز به پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده یادآور شد: برای این تعداد دانش آموز 300 کلاس درس و 700 نیروی انسانی نیاز است.
امیدی اظهار کرد: استفاده از ساعات تدریس نیروهای رسمی با اضافه تدریس، ادغام کلاس های کمتر از حدنصاب، خرید خدمات از بخش های غیردولتی، برون سپاری و استفاده از ظرفیت سازمان ها و نهادهای دیگر مهمترین راهکار مدیریت و رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در این حوزه محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، با آغاز اجرای نظام نوین آموزشی شامل 6 کلاس مقطع ابتدایی، سه کلاس متوسطه اول و سه کلاس متوسطه دوم از سال تحصیلی 90-91 و تکمیل آن با استقرار کلاس دوازدهم در سال تحصیلی 97-98 آموزش و پرورش با کمبود قطعی نیروی انسانی مواجه می شود.
پیش از این دانش آموزان رشته های هنرستان و کار و دانش وارد دوره پیش دانشگاهی نمی شدند و تنها دانش آموزان رشته های نظری به پیش دانشگاهی می رفتند، لذا استقرار پایه دوازدهم از حساسیت بالایی برخوردار است.
همچنین استقرار این پایه از اولویتهای مهم وزارت آموزش و پرورش است و نیازمند برنامه ریزی جدی است، از این رو سال آینده با حذف دوره پیش‌ دانشگاهی الگوی مقاطع تحصیلی بطور کامل به 6، 3، 3 مبدل و الگوی تحصیلی هنرستان نیز از 11 به 12 سال ارتقا می‌یابد. بنابراین همه دانش آموزان پایه 11 در کشور به پایه 12 می روند که این انتقال نیازمند حجم زیادی تجهیزات، فضای فیزیکی و نیروی انسانی است.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.