به گزارش ایرنا، رحمان داداشی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی گزارشات مردمی و تماس تلفنی همیاران محیط زیست، یگان حفاظت این اداره در جریان زنده گیری و نگهداری غیرمجاز پرندگان شکاری در منزل مسکونی در روستای گونی کندی بخش انگوت قرار گرفت.

وی افزود: باهماهنگی مقام قضایی بخش انگوت و همکاری پاسگاه نیروی انتظامی قره آغاج، مامورین یگان حفاظت محیط زیست این اداره پس از اخذ مجوز های لازم در محل حاضر شده و پرنده شکاری را پس از کشف به اداره حفاظت محیط زیست گرمی منتقل کردند.

او اظهار داشت: به استناد ماده ۱۳ قانون شکار و صید متخلفانی که اقدام به شکار و صید و زنده گیری  پرندگان شکاری کنند به سه ماه تا سه سال حبس محکوم می شوند و ضرر و زیان وارده به این گونه از پرندگان شکاری نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال می باشد.

 دلیجه از جمله پرندگان شکاری در ایران است که گونه های متنوعی از این پرندگان در استان اردبیل وجود دارد و براساس قانون شکار و صید هرگونه زنده‌گیری، شکار، صید، عرضه، فروش و نگهداری پرندگان شکاری ممنوع و غیرقانونی است.

زنده گیری، شکار و قاچاق این پرندگان به کشورهای حوزه خلیج فارس، نسل این گونه های ارزشمند را در آستانه انقراض قرار داده است.

دلیجه از پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان در زمره پرندگان حمایت شده است که معمولاً پستانداران کوچک، مارمولک ها، نرم تنان، موش ها، قورباغه ها یا حشرات بزرگ را شکار می کند و به این ترتیب نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارد. این پرنده در مناطق باز و حاشیه تالاب زندگی می کند.

وی از همیاران و دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست هرگونه شکار، زنده گیری و نگه داری غیر مجاز حیوانات وحشی و پرندگان در سطح استان را از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا با شماره تماس ۳۳۷۴۰۰۸۵ به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

۶۱۳۰/۶۰۱۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.