رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ابعاد اجرای طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" را تشریح کرد. 
 به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مهران اوچی اردبیلی در کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل گفت: در این طرح، توانمندسازی متقاضیان، اتصال به بازار و فروش محصولات با اقدامات ویژه و به صورت پررنگ‌تر اجرا خواهد شد.   وی با بیان اینکه شناسایی ظرفیت‌ها یکی از مراحل اصلی الگوی نوین توسعه مشاغل  خانگی است، اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای موفق این پروژه در سال‌های گذشته که در 9 استان بصورت پایلوت در کشور انجام گرفت به جهاددانشگاهی در 23 استان محول شده است. 
وی خاطرنشان کرد: در این طرح توسعه رشته‌های نوین، توجّه به مزیت‌های نسبی و رقابتی، پایدارسازی مشاغل، توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای، مشاوره و ارزیابی متقاضیان، اتصال به بازار و هدف‌مندی حمایت‌ها و کاهش وابستگی به تسهیلات مورد تأکید قرار دارد. 
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه اجرای این طرح در استان نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت، یادآورشد: در راستای ارائه این پیشنهاد از سوی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به وزارت کار، مقرر شده است برای ۶ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار در ۲3 استان کشور با بهره‌گیری از الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی اشتغال‌زایی شود. 
اوچی اردبیلی با بیان اینکه سهمیه استان اردبیل در گام اول این طرح اشتغالزایی یک صد و دو نفر است و با توجه به میزان کارآیی و استقبال از آن قابل افزایش است، ادامه داد: در مرحله اول این طرح، شناسایی مزیت‌های جغرافیایی و زمینه همکاری فعالان بخش خصوصی و غیردولتی، در مرحله دوم توانمندسازی، استعدادسنجی، مشاوره هدایت و آموزش متقاضیان و در مرحله سوم مشارکت کارافرینان، خیرین و افراد پشتیبان پیش‌بینی شده است. 
وی از شناسایی ۲۶۱ مورد مزیت‌ نسبی اجرای این طرح در استان‌های پایلوت خبر داد و اضافه کرد: اتصال بیش از یک هزار نفر به بازار و بنگاه‌های بالادستی، استعدادسنجی ۳۳ هزار نفر و هدایت ۲۳ هزار نفر از متقاضیان در استان‌ها را از نتایج طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار برشمرد. 
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه هدایت و مشاوره مناسب در این طرح تاکنون موجب ارتقای کمیت و کیفیت محصولات ۱۳ هزار نفر شده و دو هزار و ۲۰۰ محصولی برندسازی شده است یادآور شد: شناسایی و ارزیابی اولیه متقاضیان، استعدادسنجی و توانمندسازی متقاضیان، شناسایی و ارزیابی پشتیبانان طرح و اتصال به بازار، چهار فاز اجرایی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست است. 
اوچی اردبیلی افزود: وظیفه جهاددانشگاهی در الگوی ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی برای زنان سرپرست خانوار، آموزش و مشاوره، رصد و پایش، ارزیابی، اثر‌بخشی، مستندسازی و ایجاد بانک اطلاعاتی، شبکه سازی، هم افزایی، تسهیلگری، جلوگیری از اتلاف منابع، تقویت روحیه تیمی و کارگروهی، اتصال به بازار، توجه به زنجیره ارزش و ظرفیت‌سازی است. 
وی یادآورشد: با تعامل بیشتر و هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و متولیان قطعا می‌توانیم استان اردبیل را به عنوان استان‌سرآمد در مشاغل خانگی تبدیل کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.