شهردار اردبیل در دیدار با سرکنسول ترکیه در تبریز که در عمارت تاریخی شهرداری اردبیل اتفاق افتاد با سرکنسول ترکیه رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این دیدار که سرکنسول ترکیه به همراه تعدادی از همراهان در عمارت تاریخی شهرداری اردبیل حاضر شده بود، حمید لطف‌اللهیان با تسلط کامل بر زبان ترکی استانبولی توانست با سرکنسول ترکیه در تبریز و دیگر میهمانان نشستی یک ساعته برگزار کرده و ابعاد مختلف توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان اردبیل را به میهمان ترکیه‌ای خود معرفی کند.

شهردار اردبیل در این دیدار به روابط خوب ایران با ترکیه به ویژه شهرهای همسایه نظیر تبریز و اردبیل اشاره و اظهار کرد: شهر اردبیل از ظرفیت‌های خوب و بی‌نظیری در بخش کشاورزی، گردشگری و تاریخی برخوردار است و ما در قالب تفاهمنامه‌هایی که با مسئولان کشور ترکیه منعقد می‌کنیم، می‌توانیم بهتر و بیشتر از گذشته این توانمندی‌ها را معرفی کنیم.
لطف‌اللهیان خاطرنشان کرد: این توافقات و تفاهم دوجانبه می‌تواند به رونق اقتصادی طرفین هم از حیث اقتصادی و هم فرهنگی و گردشگری منجر شود که ما سالانه در شهر اردبیل میزبان هزاران نفر گردشگر ترکیه‌ای و کشورهای همسایه هستیم که از ابنیه‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی و بی‌نظیر شهر اردبیل دیدن می‌کنند.
وی افزود: ما نتوانستیم آنچنان که شایسته است ظرفیت‌های خودمان را به کشورهای همسایه به ویژه ترکیه که خط ارتباطی کا با کشورهای ارروپایی است معرفی کنیم که از این حیث باید ضعف‌های گذشته به نوعی برطرف شده و بسترهای توسعه‌ای روابط بین ایران و ترکیه و شهرهای همجوار برقرار کنیم.
شهردار اردبیل ادامه داد: ما در این دیدارها سعی می‌کنیم تا در حد وسع و توان ابعاد توسعه‌ای و حضور سرمایه‌گذاران خارجی را در اردبیل با مزایای پیش بینی شده تبیین و تشریح کنیم که امیدواریم طرف مقابل نیز بتواند با دریافت این اطلاعات و پیام ارزشمند زمینه حضور سرمایه‌گذاران ترک را در اردبیل فراهم کند.
در این دیدار سرکنسول کشور ترکیه نیز با قدردانی از میهمان‌نوازی مسئولان شهرداری اردبیل به ویژه حضور چندین ساعته در ساختمان تاریخی شهرداری اردبیل اعلام کرد؛ ما برای توافق با شهرداری اردبیل در ارتباط با تبادلات فرهنگی، اقتصادی و حضور سرمایه‌گذاران دو کشور آمادگی کامل داریم.
در پایان این دیدار سرکنسول ترکیه در تبریز و همراهان او از بخش‌های مختلف ساختمان و عمارت تاریخی شهرداری اردبیل و آثار جمع شده در این موزه بازدید کرده و در جریان پیشینه و تاریخ کهن اردبیل قرار گرفتند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.