به گزارش ایرنا، ایرج شهین باهر یکشنبه شب در دیدار با حسین گونگور، سرکنسول جدید ترکیه، در تبریز با اشاره به اشتراکات فرهنگی 2 کشور ایران و ترکیه افزود: سرمایه گذاران ترکیه ای به اندازه ای که انتظار می رود در تبریز حضور نمی یابند و سرمایه گذاری نمی کنند.
وی با اشاره به تفاهم و نزدیکی بیشتر تبریز و ترکیه نسبت به سایر نقاط کشور اظهار داشت: زبان، دین و رسوم این 2 منطقه از سایر نقاط به یکدیگر نزدیک تر است.
شهردار تبریز با قدردانی از عملکرد سرکنسول قبلی ترکیه در تبریز یادآوری کرد: برای گسترش روابط با سرکنسول قبلی جلسات متعددی برگزار کردیم و امید است این روابط در دوره جدید نیز ادامه یابد.
شهردار تبریز گفت: انتظار می رود در دور جدید کنسولگری، ارتباط و همکاری این شهر با ترکیه در تمام ابعاد به ویژه حضور سرمایه گذاران ترکیه ای در ایران و تبریز بیشتر شود.
شهین باهر با اشاره به دعوت شهرداری از شهردار آنکارا برای حضور در تبریز ادامه داد: از کنسولگری درخواست می شود مقدمات قانونی این سفر را هر چه سریع تر آماده کند تا با حضور شهردار آنکارا تفاهم های انجام شده اجرایی شود.
وی با انتقاد از اجرایی نشدن وعده های سرمایه گذاران ترک در تبریز گفت: با وجود صحبت های زیادی که بین شهرداری تبریز و سرمایه گذاران ترکیه ای انجام شده است، این صحبت ها هنوز عملی نشده است.
شهردار تبریز ابراز امیدواری کرد سال آینده چند طرح در تبریز از سوی سرمایه گذاران ترک اجرایی شود.
شهین باهر افزود: برای ما سرمایه گذاران ترکیه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و آن ها را با سرمایه گذاران دیگر قابل قیاس نمی دانیم.
وی گفت: همچون دوره گذشته، شهرداری آماده همکاری با کنسولگری ترکیه است.
سرمایه گذاران ترکیه ای در سال های گذشته افزون بر 50 میلیون دلار در آذربایجان شرقی سرمایه گذاری کرده اند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.