سید علی صالح درخشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه خمینی شهر یکی از قطب های صنعت سنگ در استان اصفهان و کشور است مقرر شد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری خمینی شهر و اتحادیه سنگبری داران اصفهان موزه سنگ در این شهر تاسیس شود.
وی با اشاره به اینکه تعدادی سنگ تاریخی از جمله سنگ های قبر به قدمت یکهزار سال در شهرستان خمینی شهر وجود دارد، اظهار داشت: حدود یکهزار کارگاه سنگبری متعلق به مردم خمینی شهر در استان اصفهان فعال است و ظرفیت های خوبی برای ایجاد چنین موزه ای در این خطه وجود دارد.
درخشان اضافه کرد: علاوه بر سنگ های تاریخی، انواع سنگ ها مانند تزیینی و ساختمانی نیز در این موزه در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد با همکاری انجمن موزه داران، شهرداری خمینی شهر و پس از مطالعات و کارهای فنی و کارشناسی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، موزه مردم شناسی نیز در این شهر راه اندازی شود.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: شهرداری خمینی شهر تامین مکان این موزه ها را متقبل شد و امید است در سال جاری شاهد افتتاح موزه های مذکور باشیم.
وی توسعه زیرساخت های گردشگری از جمله ایجاد اقامتگاه های بومگردی و سنتی را یکی از برنامه های اداره کل میراث فرهنگی اصفهان برای خمینی شهر عنوان و اضافه کرد: در زمان حاضر 2 واحد بومگردی در این شهرستان در حال اخذ مجوز و در آستانه بهره برداری هستند.
شهرستان خمینی شهر با حدود 300 هزار نفر جمعیت در 16 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
از جاذبه ‌های تاریخی خمینی شهر می‌توان به خانه سرتیپ سدهی، خانه تاریخی زهتاب خوزان، عصارخانه صفوی، مجموعه حمام‌ها، مجموعه مساجد، برج کبوتر بوستان مهر، خانه تاریخی خلیلی‌ها، آرامگاه ابن مردویه و همچنین جاذبه‌های طبیعی مانند غار دستکند قهرمان به قدمت دوران عیلامی، چشمه بژن، دره مویی، چشمه لادر و پارک جنگلی اشاره کرد.
6022/ 3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.