با حضور معاون عمرانی و توسعه امور شهری وزیر کشور، استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی پل روگذر دارروپخش که به نام شهید نقدعلی پیران نامگذاری شده به بهره‌برداری رسید.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، این پل که با گذشت 8 سال مراحل تکمیل و افتتاح آن به انجام رسید، در حالی امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد که شهرداری اردبیل به رغم کمبود اعتبارات و محدودیت منابع درآمدی با همراهی شورای پنجم موفق به تکمیل و افتتاح آن شد.
در این مراسم نائب رئیس شورای شهر اردبیل اظهار کرد: 25 تا 30 سال قبل در این محلات ما به همراه سایر دوستان که امروز در مسئولیت‌های مختلف در کنار مردم هستند در کوچه‌های گل و لای گرفته و محروم مشغول بازی و گذر بودیم که به واسطه شرایط آن زمان این محلات پدران و مادران ما مجبور بودند تا هر شب لباس‌های گل‌آلوده ما را شسته و تمیز نمایند.

حبیب فتحی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت سال‌ها ما در این مناطق شاهد توسعه و عمران و آبادانی هستیم و این مناطق که زمانی به عنوان مناطق حاشیه از آنها یاد می‌شد امروز به مناطق کم‌برخوردار تبدیل شده است که امیدواریم در آینده این درجه به مناطق برخوردار ارتقا یابد.

وی با قدردانی از خانواده شهید نقدعلی پیران که در بازگشایی این مسیر و حتی واگذاری منزل این شهید کمک و یاری نزدیکی را با شورا و شهرداری داشتند، گفت: این شهید والامقام زمانی با خون خود و امروز با سرمایه مادی به کمک مردم آمده تا در عبور و مرور، مردم منطقه با سهولت مواجه شوند.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه همه اعضای شورای شهر چه آنهایی که از این مناطق راهی پارلمان محلی شدند و چه آنهایی که از سایر مناطق در شورا حضور  دارند تمام تلاش و همت خود را بکار گرفتند تا در این دو سال با سختکوشی تمام این پروژه را تکمیل و تقدیم اهالی کنند، تصریح کرد: برای هر 11 عضو شورا که دلشان با مردم و ساکنان مناطق مختلف همراه است توجه به یکپارچگی شهری و عمران و آبادانی مناطق جزو ضرورت‌ها و الزامات است که با افتتاح پروژه قطعا مردم این مناطق نمونه‌ای از این همراهی و همکاری را لمس می‌کنند.
فتحی افزود: ما در بین مردم و ساکنان مناطق هستیم و یقین داریم در بهره‌برداری از این پل و استفاده از مزایای آن همه اهالی رضایت کامل دارند ولی همچنان انتظارشان این است که پروژه‌های در حال اجرای در این مناطق با سرعت و قوت بیشتر ادامه یافته و به مرحله بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: در سال 98 و در بودجه سالانه 24 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های در حال اجرای این مناطق اختصاص داده بودیم که این رقم را با توجه و کمک اعضای شورای شهر به 35 میلیارد تومان افزایش دادیم که قطعا بخش عمده‌ای از این 33 پروژه در حال اجرا در این مناطق تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: افتتاح ایستگاه آتش نشانی در این منطقه به همراه افتتاح این پل و سایر مجموعه‌های عمرانی و خدماتی می‌تواند زمینه جلب رضایت ساکنان مناطق را فراهم کند.
فتحی بیان کرد: شهرندان در این مناطق یقین داشته باشند که در شورای شهر و شهرداری ما مدافع حق و حقوق آنها هستیم و 100 درصد در جذب این منابع تلاشی گسترده را انجام می دهیم.

وی با قدردانی از حضور معاون عمرانی و خدمات شهری وزیر کشور در مراسم افتتاح پل داروپخش اضافه کرد: ما از معاون عمرانی وزیر کشور انتظار داریم در این شرایط سخت اقتصادی که شهردار‌ها با کاهش منابع درآمدی روبرو هستند دست شهراری‌ها را بگیرند و به عناوین مختلف از منابع ملی به شهرداری ها کمک کنند.
نائب رئیس شورای شهر اردبیل خطاب به ساکنان مناطق اظهار کرد: با تصمیم شورای شهر و شهرداری قرار است در سالجاری به ازای هر ساخت و ساز در این مناطق به ویژه در خیابان‌های زیر 12 متر، ما 50 درصد به عوارض شهرداری تخفیف دهیم که با برخورداری از 30 درصد تخفیف ایام هفته دولت و دهه فجر این تخفیفات به 80 درصد می رسد.
فتحی از ساکنان این مناطق خواست تا با بهره‌مندی از این فرصت استثنائی نسبت به ساخت و ساز قانونی اقدام کرده و شهرداری را در عمران و آبادانی بیشتر کمک کنند که قطعا هدف شورا و شهرداری ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در این مناطق است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.