به گزارش ایرنا، حجت الله میرزایی روز دوشنبه در حاشیه آئین اختتامیه چهارمین کنفرانس مدیریت شهری، اقتصاد نوین شهری و درآمدهای پایدار در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود شهرداری های کلانشهرهای کشور طی پنج سال آینده برای اداره امور جاری بازپرداخت بدهی ها و انجام امور ناتمام به 400 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشند.
وی اظهار کرد: این عدد برای شهرداری تهران 200 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
میرزایی با بیان اینکه اقتصاد امروز شهرها و سازو کارهای تامین مالی که در کلانشهرها جاری است ظرفیت تامین این منابع را ندارد خاطرنشان کرد: نظام مالی کلانشهرها سنتی باقی مانده و این امر به یکی از مسائل مهم امروز کلانشهرها تبدیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه دستور کار آینده کلانشهرها باید بازسازی نظام مالیه شهرداری باشد خاطر نشان کرد: بازسازی به معنای توانمند سازی سرمایه انسانی است و به کارگیری گسترده فن آوری های جدید و بازسازی مالیه است.
معاون شهردار تهران با اشاره به ضرورت نوسازی اقتصاد شهر نیز تاکید کرد: اقتصاد شهری باید از اقتصاد وابسته به ساخت و ساز به سمت اقتصاد رقابت پذیر تحول پیدا کند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن اقتصاد شهری نیز نیاز به بازسازی دارد که این اصلاحات باید به صورت تدریجی و گام به گام انجام شود.
میرزایی گفت: شهر تهران از ظرفیت منابع انسانی خوبی برخوردار است اما متاسفانه این ظرفیت متناسب با این نیاز تدارک دیده نشده و نیازمند آموزش های مستمر در یک دوره یک ساله است.
وی اضافه کرد: شهرداری باید بخش بزرگی از این دانش را به صورت هنرمندانه از خارج و با استفاده از دانش و تجربه اندیشمندان حوزه اقتصاد شهری در سطح ملی و جهانی استفاده کند.
وی با بیان اینکه نظام مالیه و اقتصاد شهرها به یکی از موضوعات مهم کلانشهرها تبدیل شده یاد آور شد: نظام مالیه شهرداری ها ممکن است به پاشنه آشیل کلانشهرها تبدیل شود.
وی دربخش دیگری از سخنان خود در خصوص نشست معاونان برنامه ریزی کلانشهرهای کشور که فردا در تهران برگزار می شود اظهار کرد: در این نشست دیپلماسی کلانشهرها، ساز و کار ارتقا و تقویت دیپلماسی کلانشهرها، ارتباط موثر با سایر کلانشهرها و اصلاح نظام تشکیلات و ساختار منابع انسانی و حقوق و دستمزد مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
تهرام/9353/1735//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.